Kattsand - Everclean

C

CassyJo

Finns det någon mer sand från Everclean än just lavender som tar bort lukt? Min man har nämligen svårt att hantera den skarpa lukten från lavender.

Någon som testat Cedar? Luktar den liksom lavender skarpt?
 
Sv: Kattsand - Everclean

Alla EC's sorter tar bort lukt om katten är frisk i magen och man har ordentligt med sand i lådan. Den som är minst parfymerad är den som ironiskt nog saluförs som unscented. Den är inte parfymfri, men den luktar inte mycket.
 
Sv: Kattsand - Everclean

Tycker all EC luktar stark parfym...:crazy: Är de doften han reagera på kanske ni på testa andra sandsorter som fungerar lika bra men inte doftar lika starkt.
 
Sv: Kattsand - Everclean

Jag har använt Cedar och tycker den luktar väldigt skarpt men jag blandade ut den med Pussi Compakt till mer angenäm styrka.
 
Sv: Kattsand - Everclean

Har deras Multippel katt. Det luktar helt helt ok. Kattten går inte på andra lådan med pussi kattsanden.
 
Sv: Kattsand - Everclean

Om det luktar riktigt illa om lorten så se över vilket foder du ger katten, det kan göra en enorm skillnad.
 
Sv: Kattsand - Everclean

Tack för alla era svar. Vi har testat många sandsorter men jag vill gärna fortsätta med Everclean, har inte testat alla sorter bland Everclean men jag får göra det och se vilken som min man tål, lavender tål han inte i alla fall. Och för katterna kvittar det uppenbarligen vilken sand jag har, de är inte kräsna i sandväg, men jag gillar Ec.

Pussi compakt kan jag inte med, den har vi haft förr och fy så den dammar och jämfört med Ec vill jag inte kalla den sanden finkornig. :)

Skogstrollet: Katternas lortar luktar knappt någonting, skrev inget sådant heller, utan det var sandens parfym lukt som var problemet. Vill ändå ha en sand som reducerar även en liten odör. ;)
 
Sv: Kattsand - Everclean

Mina katter har kutterspån/hyvelspån/"sågspån" - kort och gott spån från trä i sina lådor. Billigt, effektivt men kanske inte så lämpligt om man har långhårig katt eller bor på liten ta (min ena är iofs långhårig men det fastnar inte i pälsen för det).
 
Sv: Kattsand - Everclean

Jag har sex katter. En kattlåda (jättestor). Den rengörs 1-2 gånger per dag. Har det gått över ett ett dygn sedan sista rengörning kan det lukta lite lätt. Försvinner direkt efter mockningen.
Jag använder Ever Cleans Multiple cats och är så totalt nöjd med den!!!
 
Sv: Kattsand - Everclean

Extra Strength Unscented kör jag med och tycker den är behaglig då den inte luktar så mycket. Körde med lavendel förut, men fick ju andnöd efter att ha hällt upp nytt typ...
 
Sv: Kattsand - Everclean

Modig_Korn: Sågspån skulle jag inte använda på katterna då mina har riktigt riktigt lång päls likt en Perser katt har, de ser alltså ut som rena bollar med all sin päls.

Glaesir fra Skumstödum: Jag har tre katter med tre riktigt stora lådor och rengör lådorna för var gång man sett de varit på toa. Ever Clean Multiple cats har jag testat och den tycker inte jag är direkt odör dödande.

Tror vi börjar med att testa Cedar och sen om den inte funkar ger vi oss på Extra Strength Unscented.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
837
Senast: Zacci
·
Fritid Gick förbi en liten sträcka där det står en del träd och är ett litet skogsparti längs med gångvägen. Hörde ett knakande bakom mig och...
2
Svar
26
· Visningar
2 086
Övr. Hund Har en hund som blir 2 år i sommar, han är extremt fixerad vid att nosa/följa lukter och det är ett stort problem så fort vi går ut...
Svar
6
· Visningar
1 121
Senast: Barrow
·
Övr. Katt Jag har, av ren bekvämlighet handlat min kattsand på närliggande livsmedelsbutik (Ica, Coop, Willys), vanlig typ klumpbildande sand. Nu...
2
Svar
27
· Visningar
2 349
Senast: Account
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp