Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och funderar över kattskrället. Han haltar ju lite mindre än innan men står han still vill han inte alls stödja på benet. Tittar man på honom uppifrån så ser man att hans rygg börjar bli helt skev och han börjar muskla sig konstigt på vänster bak eftersom han jämt stödjer på detta. Han verkar inte alls ha ont och jag kan klämma, känna och böja hur jag vill utan en reaktion men det känns inte riktigt OK att låta han bli helt sne i kroppen. Eller? Han trivs ju med livet men...

Nån som har synpunkter och kan komma med input?
Jag hade nog personligen avlivat om vet inte hade förslag på hur man kunde göra.
Jag misstänker nämnligen att snedbelastningen förr eller senare kommer ge honom smärtor.
 
Jag hade nog personligen avlivat om vet inte hade förslag på hur man kunde göra.
Jag misstänker nämnligen att snedbelastningen förr eller senare kommer ge honom smärtor.
Lite så går mina tankar också nämligen.

Och bara för jag skrev det förra inlägget så börjar han stödja alltmer på benet. :cautious: Kanske bara ska ge honom tid för att senhur det går. Men jag ska prata med sambon om ett sista datum - har han inte blivit myyycket bättre fram tills det datumet så kommer han få somna in.
 
Lite så går mina tankar också nämligen.

Och bara för jag skrev det förra inlägget så börjar han stödja alltmer på benet. :cautious: Kanske bara ska ge honom tid för att senhur det går. Men jag ska prata med sambon om ett sista datum - har han inte blivit myyycket bättre fram tills det datumet så kommer han få somna in.

Har nig ingen annan veterinär i närheten? Jag hade inte varit bekväm med att han snedbelastar så.
 
Har nig ingen annan veterinär i närheten? Jag hade inte varit bekväm med att han snedbelastar så.
Jo jag har pratat även med denna och det var typ samma svar. Operation var ett alternativ men då står jag med ev samma resultat som nu. Så hon tyckte jag skulle avvakta lite till, sålänge han INTE har ont.
 
Klickade runt på sidan (inte bra) och hittade den här. Hmm. Snygg och diskret. Förra gången var Nikita mindre förtjust i sin fontän men det var en budgetvariant som lät ganska mycket. Funderar på om jag vågar riskera att hon dissar den här också. Den är ju inte direkt gratis heller. Men gillar att den är i keramik och relativt liten (1.5 l).

158865_54103-1000x1000.jpg


Lades i fel tråd :meh:
 
Du är inte ensam om att tycka att du lägger i fel tråd idag @MJLee :angel:

Svarade på en annons angående selar men tackade nej då jag tror dom blir för stora men himmel vad är lagom?
För stor går att förminska, för liten kanske svårare?
och rymningssäkert? (Pälsfröken har bevisat att hon är släkt med Houdini)
Djungel milt sagt.
:wtf:
/Förvirrad hallonsaft.
 
Du är inte ensam om att tycka att du lägger i fel tråd idag @MJLee :angel:

Svarade på en annons angående selar men tackade nej då jag tror dom blir för stora men himmel vad är lagom?
För stor går att förminska, för liten kanske svårare?
och rymningssäkert? (Pälsfröken har bevisat att hon är släkt med Houdini)
Djungel milt sagt.
:wtf:
/Förvirrad hallonsaft.

Vi får skylla på stafetten ;)
 
Ibland funderar jag på att köpa en lott. Varje gång jag funderar på vattenfontän till Nikita så hamnar jag alltid på samma sida. Handgjorda kattfontäner i keramik som är vackra nog att bara vara en ren prydnad hemma.



DSC_7519.jpg


DSC_7521.jpg
DSC_7518.jpg
 
Tack @MJLee för att du lärt mig en ny svindyr sida :arghh:
Jag är glad att jag är sämst på att handla. En hel del snyggt finns det men Pälsfröken har redan två fontäner hon trivs bra med.
/hallonsaft borde klappa om Pälsfröken och hylla hennes nöjdhet med dom som finns hemma redan.
 
Tack @MJLee för att du lärt mig en ny svindyr sida :arghh:
Jag är glad att jag är sämst på att handla. En hel del snyggt finns det men Pälsfröken har redan två fontäner hon trivs bra med.
/hallonsaft borde klappa om Pälsfröken och hylla hennes nöjdhet med dom som finns hemma redan.

Delad habegär är dubbel habegär :grin: https://www.thirstycatfountains.com/product-category/all-fountains/ Hjälp vad man bara sitter och klickar och dräglar. Jag får lite asiatisk lugn och harmoni känsla när man ser dem och tänker på det stilla porlande vattnet och japansk musik i bakgrunden.

Sedan ser priserna och de inkluderar inte frakten till Sverige som går på nästan en tusenlapp, jodå jag var faktiskt i kontakt med dem för några år sedan och kollade :meh:
 
Nej du @MJLee jag klickar inte på länkar du lägger ut kan ju vara virus vet jag :p:angel: så jag fortsätter kolla på annat håll på lite saker.
Funderar på om jag ska iväg imorgon efter skidorna och curlingen på några ställen får se om jag orkar det är lite beroende på hur natten blir med sömn osv.
 
Delad habegär är dubbel habegär :grin: https://www.thirstycatfountains.com/product-category/all-fountains/ Hjälp vad man bara sitter och klickar och dräglar. Jag får lite asiatisk lugn och harmoni känsla när man ser dem och tänker på det stilla porlande vattnet och japansk musik i bakgrunden.

Sedan ser priserna och de inkluderar inte frakten till Sverige som går på nästan en tusenlapp, jodå jag var faktiskt i kontakt med dem för några år sedan och kollade :meh:
Lägger in sökes annons på suger daddy...
 
Jag köpte ju en ny Life App Cat Cave för att testa och se om det skulle gå bättre med Älva. Luna tyckte ju om sin, men slet ju i den som besatt så till den grad att jag inte vågade låta henne använda den.
Älva älskar den. :love: Hon sover många timmar i den, men busar också rejält i den när hon är på det humöret. Det ser så roligt ut när hon springer och skuttar runt i den, och hela grottan studsar fram och tillbaka. Mycket lyckat inköp! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 696
Senast: Icfafn
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 345
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 307
Senast: mackan
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 845
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp