Bukefalos 28 år!

kattungar (fråga)

eldione

Trådstartare
Föddes inatt, blev tyvärr inte lika kul som man tänkt sig :(
De första två var friska och livliga men den tredje hade inälverna utanför magen :cry: man såg levern och sånt... Men den kröp omkring och drack mjölk och så, men levde inte många timmar. nr 4 var dödfödd.
Vad kan det ha vart för fel? Tänker mest på nr 3. Mamman har inte fått p-piller under graviditeten.

jaja, men man får väl glädjar åt de två första :idea:
Det enda dumma är ju att det dröjer mååånga veckor innan det är bara jag och mamman igen :smirk:
 
Varför! en svår fråga. Någon virus kanske. Gläd dig åt de 2 friska, kattungar är världens goaste :love:
Lycka till!
Monika
 
Tråkigt när det blir så. Men varför i hela fridens namn lät ni den tredje ungen leva i flera timmar :confused: Det humanaste hade väl ändå varit att avliva den så fort ni såg att det var något fel på den...
 
Ofta när inävlorna hamnar "på fel sida" handlar det helt enkelt om att fostret utvecklats dåligt. Utvecklingen är oftast normalt i början av dräktigheten, men mot slutet händer något. Magen har inte hunnit sluta sig ordentligt innan förlossningen sätter igång. Sent utvecklat bara. Det behöver inte alls handla om någon genetisk defekt eller någon sjukdom, utan det är sådant där som händer. Gläds åt de som är friska och krya och grubbla inte på varför. Man mår bara dåligt av att grubbla över det.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vad ska man göra när man planerat livet efter ETT barn och ett till knackar på? Misstänker att jag är gravid. Vi har skyddat oss med...
2
Svar
21
· Visningar
3 692
Senast: ako
·
Övr. Katt Helt oväntat har jag blivit med katt, en alldeles underbar liten kille på ca 10 veckor (och 700 g vilket väl är ganska lite?), och jag...
2
Svar
26
· Visningar
4 555
Senast: Pazuzu
·
M
Övr. Katt :confused:Hej! Min misse fick idag gå igenom kejsarsnitt där två av hennes ungar var missbildade en andades dåligt och en var stark. Så...
2
Svar
31
· Visningar
7 315
Katthälsa Detta är långt men hoppas att någon orkar läsa. Jag vill gärna ha lite goda råd av er kattälskare. Själv har jag haft många katter i...
Svar
2
· Visningar
2 308
Senast: lis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp