Bukefalos 28 år!

Kattunge som biter på precis allt

Zody

Trådstartare
Fröken har lagt sig till med en ovana tror jag, eller så kliar det helt enkelt i munnen. Hon biter på precis allt, ska smaka och sen tuggar hon. Det är alltså allt från plastpåsar till matte och husses händer och fötter, sin egen svans, leksaker, pennor - u name it!
Kan det vara så att det är nya tänder på g, eller är det något annat? Hon är i dagsläget 11 veckor och två dagar gammal.
Har fått för mig att kattungar "byter" tänder vid 4 månaders ålder ungefär, inte kan det väl vara dags för det redan? :confused:

Tips på vad det kan vara tack!
 
Sv: Kattunge som biter på precis allt

Jag tycker det mer låter som ett psykiskt problem, hon kanske är understimulerad? Leker ni med henne varje dag?
 
Sv: Kattunge som biter på precis allt

Överaktiv, lek henne trött -som tur är har jag en hane som agerar lekmamma som hon kan ta ut litegranna på, det är jobbigt att bli väckt i natten av att någon biter i ens näsa.
Fast jag måste säja att det där är så olika på katter, mina två stora katter har lekt och viljat vara med, men aldrig flugit runt som min lilla katt gör, hon tättar runt dagarna i ända och jagar sin egen svans och grejar, det spelar ingen roll hur mycket jag leker med henne, hon får aldrig nog.
 
Sv: Kattunge som biter på precis allt

Vi leker några timmar om dagen, plus att hon själv håller sig sysselsatt när hon känner för det genom att jaga sin egen svans, leka med sin leksaksmus eller någon av bollarna. Får prova att aktivera henne ännu mer genom mer lek och se om det gör något.

Det är rätt roligt, sedan jag skrev tråden har hon inte alls varit på mig eller sambon, det är leksakerna som fått agera sparringspartner. :D De gånger hon väl är på tror jag det kan vara henne sätt att säga "Men matte kom igen nu då, jag vill leka nuuuuuu!!!!"
 

Liknande trådar

Övr. Katt Nu har våra kattungar (snart 14 veckor gamla) varit här nästan en vecka. Och nu har honan börjat bita på sladdar :crazy:. Vad bör jag...
Svar
1
· Visningar
3 448
Senast: Sol
·
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 819
Senast: mmbot
·
Katthälsa Har fått hem en kattunge för några dagar sedan som är ca 12 veckor gammal och hon biter/gnager på allt och jag undrar om det kliar i...
Svar
4
· Visningar
5 424
Senast: Sol
·
Övr. Katt Vi skaffade en kattunge i höstas. Katthemskatt, väldigt reserverad och skygg. Hon tyr sig nuförtiden till mig och husse (framförallt...
Svar
15
· Visningar
5 189
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp