Bukefalos 28 år!

Kattungen hetsäter

BLR

Trådstartare
Har en liten kattunge på 4 månader. Mitt problem är att han har hetsätit sen han kom för en månad sen. När han slukat det han får vill han alltid ha mer. De kattägare jag känner har alltid torrfoder framme och katterna äter när de känner. Gör jag detta med min äter han till han storknar. Vad rekommenderar ni att jag ska göra för att han ska sluta med det?
Han kommer från ett fint privat hem med 5 ungar i kullen, fader okänd.
 
Har en liten kattunge på 4 månader. Mitt problem är att han har hetsätit sen han kom för en månad sen. När han slukat det han får vill han alltid ha mer. De kattägare jag känner har alltid torrfoder framme och katterna äter när de känner. Gör jag detta med min äter han till han storknar. Vad rekommenderar ni att jag ska göra för att han ska sluta med det?
Han kommer från ett fint privat hem med 5 ungar i kullen, fader okänd.
Köp en aktiveringsskål så att han får jobba lite för maten och inte kan kasta i sig den på några sekunder. Det finns många olika varianter, vissa fungerar bäst för torrfoder och andra bäst för blötmat. Tex en sådan här:
450D0832-DA04-4A92-94A1-5B4BC4DA4E5B.jpeg
 

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
944
Senast: Hazel
·
Katthälsa Jag och sambon adopterade en honkatt från ett katthem för en månad sen. Hon är cirka ett år gammal och vi vet inget om hennes bakgrund...
Svar
2
· Visningar
695
Senast: DeCloe
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
1 005
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 093
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldhamster ungar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp