Kattutställningar är de oförskämt dyra numera, eller..

IngelaH

Trådstartare
När jag var i utställningssvängen med S*Alegni's Europé för så där 20 år sen... kostade utställning 250 kronor per katt... Idag fick jag mess från en kompis, som precis skaffat sig två devon rex o vill ställa ut dem i alla fall på hemmaplan, i Örebro... Hon svamlade något om 1000 kronor per plats. STÄMMER DET? eller är det bara NerK?

Ja, jag har jobbat som funktionär och varit med i NerK, så jag vet att lokaler, städning, funktionärer och inresta domare från i stort sett hela världen kostar pengar... Men det jag då undrar, är det bara NerK, som slår på stora trumman, eller är prisbilden likadan i hela landet. Jag är inte inne i kattsvängen just nu, mer än mina gamla vänner på facebook och de nobbar NerK... så man undrar ju.
 
Då måste det vara flera klasser eller flera dagar. Det ligger oftast på mellan 350 och 400 kr per katt och klass.


Så är det förstås, jag är ju van att det var 250 kronor klappat o klart... bedömning, eventuellt vidare osv... paketpris så att säga. Men det kan ju vara isärsorterat nu. Eller om det var så då med... Jag hade ju inte så mkt kull... :D

Det blev en, sen höll jag med avelshane i stället, som det talas om än idag i hela europa, pga temperament och att han var strilningsfri och i huvudsak gav strilningsfria hanar.
 
Ja, så är det ju fortfarande? Men förr kunde det ju vara en 2-dagars encertare, det existerar knappt nu. Nu är bedömning och panel alltid samma dag. Dvs man betalar 350 kr för en dag.
 
Nej det stämmer inte.

Det kostar 350 kronor per katt och dag. De allra flesta utställningar har bedömning och panel samma dag.
Oftast så kostar det inte extra eller bara nån femtilapp om man ska ställa dom i ytterligare klass - typ avel eller kull. Så de där 1000 kronorna stämmer inte alls. Jag har ställt på NERK många gånger.
 
Nej det stämmer inte.

Det kostar 350 kronor per katt och dag. De allra flesta utställningar har bedömning och panel samma dag.
Oftast så kostar det inte extra eller bara nån femtilapp om man ska ställa dom i ytterligare klass - typ avel eller kull. Så de där 1000 kronorna stämmer inte alls. Jag har ställt på NERK många gånger.

Eftersom det är två kattungar, den ena född i mars och den andre i april. Så är det nog så, att det är för bägge katterna och även uppfödar/kullklass (Det är uppfödaren som gärna ser att katterna ställs ut) då som det kostar 1000 kronor. Är man ny som raskattägare och utställare så är det säkert inte lätt att läsa inbjudningar och som sagt, vi bara pratade över messenger och jag har inte varit i svängen på 20 år.
 
Beror på vad det är för utställning också. Det är betydligt mer att ställs ut påven CFA-utställning än en SVERAK- eller WCF. Detta för att katten ställs i flera ringar (och döms av fler domare) under en dag på en CFA-utställning.
 
Ca 350kr/katt per dag brukar vara standard :). Sen brukar kullklass/uppfödarklass kosta en slant också, men de betalas ju bara av uppfödaren som engångsbelopp per dag.
 
Jo, tack för svar. Det är nog som vi kommit fram till tidigare - missförstånd. Pga att det är mkt nytt med raskatt och mycket information. Så det löser sig nog.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp