HeleneF

Trådstartare
Ska åka på en kortare semester torsdag-söndag och vet inte riktigt hur jag ska göra med kattisarna, så tänkte fråga er om tips och idéer.

Från början var det tänkt att kattisarna skulle få bo hos min kompis, men på grund av olika omständigheter gick inte det. Andra alternativet var då att lämna in dem på kattpensionat, men nu har den ena katten blivit lite dålig i magen, så jag känner spontant att det blir mindre stress och bättre mage om han får stanna hemma. Lösningen är just nu att vi åker senare på torsdag än vad som var bestämt från början, och sedan kommer en kompis till mig och kollar till dem (stannar här en stund, leker och kelar, fyller på vatten och mat, rensar kattlådan) två gånger på fredagen och en gång på lördagen, och sedan kommer vi hem tidigare på söndagen.

De är innekatter och brukar såklart tycka om att vara med oss, men gillar att vara med varandra också, så de får bra sällskap av varandra, men vad tycker ni? Ska vi avboka semestern eller funkar det här? Eller har ni några bra tips vad vi annars kan göra?
 
Sv: Kattvakt?

Jag tycker det låter som en bra lösning.
Ska också iväg i helgen och har löst katterna på samma sätt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 573
Senast: Lhas
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 812
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 106
Senast: __sofia__
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 304

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp