Kavaj (billigare) till tonårskille

ako

Trådstartare
Familjens ponny ska snart springa Pay n Ride och Pay n Jump med såväl matte, 10 år , som husse 14. Man måste ju inte vara finklädd, men det är ganska kul trots allt. Dottern har jag enkelt hittat en prisvärd, begagnad liten outfit till, men sonen på 14 är det ju värre med. Jag vill inte köpa någon dyr kavaj etc för jag tror inte han kommer att tävla mer än någon gång då o då på klubbnivå / PnR/J. Han är nätt/ gänglig, 165cm/50 kg, och kan absolut egentligen ha en damkavaj, men då det inte ligger för honom att klä sig i damkläder generellt och damkavajer är rätt figursydda så blir det inte riktigt bra. Vad tror ni om en ”vanlig” kavaj från HM? Eller andra tips 😅?
Kan oxå tillägga att han är mkt sugen på att rida i kavaj, annars hade ju en shysst tröja funkat till ändamålet.
 
De flesta av mina kavajer har jag köpt på second hand, brukar kunna hitta en hel del sånt där.
 
  • Gilla
Reactions: ako
Problemet med vanliga kavajer är väl mest att de inte brukar vara tänkta att man ska kunna röra sig i så mycket, inbillar mig att det främst kan kännas stramt över axlar/skuldror och ärmar. Men om storleken är lite rymlig över ryggen kan kanske en kort kavaj eller blazer i stretch eller jersey fungera.
 
  • Gilla
Reactions: ako
Min lillebror hade damskjortor i ungefär den åldern. Och ungefär samma viktklass. Så himla mycket gör inte bystvecken och midjan i små storlekar.

Hittar du kavaj för (stort) barn kanske det funkar?
 
  • Gilla
Reactions: ako

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp