kavaj på LC:2 dressyr?

Spirit

Trådstartare
Jag skall ev. starta min första Lc:2 i dressyr i mars,
måste man ha kavaj & stövlar eller räcker det med klubbtröja/jacka och shortchaps?

Jag vill inte köpa full tävlingsgarderob förrän jag vet att min häst klarar tävla utan att gå i taket.

Jag har inte köpt TR än pga det skall komma ny upplaga och jag väntar på den istället för att köpa den gamla med lösa papper.

Tacksam för svar.
 
Sv: kavaj på LC:2 dressyr?

Eventuellt så är det så att kavajtvånget är borta på lokaltävlingar fr 2005, jag har inte sett det nya TR ännu.

Men om man ska gå efter gamla TR så är det kavajtvång + shortchaps utan fransar som gäller på lokaltävling. Stövlar från regional nivå.
 
Sv: kavaj på LC:2 dressyr?

När jag red L:C sist hade jag vita ridbyxor och jacka, för det var svinkallt! :cool: Men det vara bara en liten klubbtävling och det var många som hade samma kläder som de brukar rida lektion i.
 
Sv: kavaj på LC:2 dressyr?

Klubbtävling är det ofta andra regler på.
 
Sv: kavaj på LC:2 dressyr?

japp du måste ha kavaj (om dom nu inte har ändrat reglerna för 2005) det är bara på hopptävlingar som man får ha annan tröja på sig /hoppas det löser sig för dig
 
Sv: kavaj på LC:2 dressyr?

Ok. Detta är en lokal tävling. Får fråga sambons arbetskompis fru som är skräddare om hon kan sy upp en till mig. Jag har så breda axlar att alla kavajerna blir för trånga över armar och skuldror.

Finns det någon som har ett mönster, eller man kan sy upp en vanlig "figursydd" kavaj med sprund bak ?

Jag har provat lite i ridsportsbutiken men dom är för små, annars har Jacson väldigt snygga grå kavajer för min plånbok men 44-46 är för litet.. :cry:

Går det bra med shortchaps på lokal eller kan mina bruna nûbuckstövlar från jacsons vara ok?

*många frågor*
 
Sv: kavaj på LC:2 dressyr?

Det kommer ju ett nytt TR i år, men enligt det som gällde 2004 så får man ha shortchaps utan fransar på lokal tävling.
 
Sv: kavaj på LC:2 dressyr?

Alla gånger jag har tävlat har jag haft full tävlingsgarderob :D
Jag köpte min ridjacka begagnad på Myrornas för typ 150 spänn, jättefin!! Ridbyxorna lånade jag av en kompis tills jag köpte egna. Sen fick jag ett par tävlingsstövlar av min kusin.

Men du kan ju alltid ringa till arrangörerna och fråga. Lycka till!!
 
Sv: kavaj på LC:2 dressyr?

Att Tr kommer ut i nytryck vet jag, väntar att köpa tills den är klar.

Jag har ett par bruna Jacson nübuckstövlar kan man tävla i dom eller det måste vara läder/skinn stövlar eller konstläder?
Har iof. hittat "billiga" som går att ,måttbeställa under 2200:-

Men som sagt, jag vill ligga lågt, tycker det är onödigt att lägga tusentals kronor på kläder jag ev. använder 1- 2 gånger.
Han är fortfarande ngt valpig (snart 7 år gammal) :crazy: Tanken var att jag skulle prova tävla 2 gånger och klarar han det bra psykiskt sett utan att larva sig så köper jag full garderob.

mvh
Spirit
 
Sv: kavaj på LC:2 dressyr?

Tyvärr så anordnar min klubb bara hoppträningstävlingar nästan varje månad.
Anordnar dom en dressyrtävling så är anmälningslistan fruktansvärt futtig....Därför har dom slutat med det. :cry:

hoppas dom tar sitt förnuft till fånga i framtiden :D
 
Sv: kavaj på LC:2 dressyr?

Nya TR finns att beställa på förbundets hemsida nu. Men kavajtvånget finns kvar även i lätt klass.
 
Sv: kavaj på LC:2 dressyr?

Jag såg det att dressyr var klar, skall Tr allmänna bestämmelser oxå ändras ??
Kavajen blir uppsydd, har fått mina mått tagna..

Men hur är det att tävla i nübuckstövlar? Får man det?
 
Sv: kavaj på LC:2 dressyr?

TR I har bara några få ändringar, de kan du se på förbundets hemsida.

Lokala tävlingar står det att man får ha ridskor + enfärgade shortchaps utan fransar. Sedan står det bara "ridstövlar".
 
Sv: kavaj på LC:2 dressyr?

Tack,

Har beställt Tr 1 och tr dressyr väntar hem dom om ca 20 dagar.
 
Sv: kavaj på LC:2 dressyr?

*lånar*


en ny fråga:

Gäller kavajtvång på inbjudningstävling oxå??

Har TR, hyffsad koll på ändringar. Men det är svart att tolka rätt.
 
Sv: kavaj på LC:2 dressyr?

Kolla med klubben som "bjuder in". Är det bara en klubbtävling så kan det ju hända att de frångår från TR.
 
Sv: kavaj på LC:2 dressyr?

På inbjudningstävling gäller samma regler som på lokaltävling, i alla fal ur ryttarens synpunkt. Skillnaden ligger i att bara medlemmar från arrangörsklubben och max 5 andra inbjudna klubbar får delta, att propositionen inte behöver skickas till distriktet för godkännande lika långt i förväg och att det räcker att en av domare, överdomare och banbyggare är godkänd (på lokaltävling ska alla vara godkända)
 
Sv: kavaj på LC:2 dressyr?

Får överdomaren ge "tillstånd" till att starta utan kavaj?

förra året på inbjudningstävlingen så red många utan. Fast det blev mer som en klubbtävling, ingen annan anmälde sig!
 
Sv: kavaj på LC:2 dressyr?

Ja, domare/överdomare kan ge tillstånd till att rida utan kavaj om det är väldigt varmt, eller att rida i regnjacka om det öser ner på en utomhustävling. Det ska i så fall gälla alla i klassen och det ska annonseras ordentligt i högtalarna så att alla startande i klassen får informationen.
 

Liknande trådar

Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 363
Senast: Habina
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 141
Senast: supercassie
·
Hästmänniskan Bilaga till fodervärdskontrakt. Jag har ett färdigt avtal men där står det ju väldigt kortfattat allting och inte riktigt så som jag...
Svar
13
· Visningar
2 270
Senast: jerseyko
·
Dressyr Jag har aldrig varit ute och tävlat. Men har nu börjat snegla på att starta en LC men min lilla tossa. Som ni kanske förstår har varken...
Svar
18
· Visningar
2 641
Senast: megasus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp