Kaviar överst på äggmacka och andra matfrågor

purity_666

Trådstartare
Åt just en kaviarmacka och funderade på hur folk gör egentligen. På reklam är äggen underst, vilket känns logiskt eftersom de vill visa produkten. Jag vill däremot ha en jämn smak av kaviar så jag breder kaviar på brödet och har äggen överst.

Korrekta sättet att äta ballerina är också att ta bort locket och äta fyllningen först. Sen doppar man kexen i kaffe/te.

Bullar rullas upp.
Äter jag tex räksmörgås petar jag bort räkorna och äter dom för sig.

Hur äter ni?
 
Ringlar kaviar först, sen ägg. Räkor äts på smörgåsen, men bullen rullas upp och äts utifrån in.

Kex äts hela.
 
Åt just en kaviarmacka och funderade på hur folk gör egentligen. På reklam är äggen underst, vilket känns logiskt eftersom de vill visa produkten. Jag vill däremot ha en jämn smak av kaviar så jag breder kaviar på brödet och har äggen överst.

Korrekta sättet att äta ballerina är också att ta bort locket och äta fyllningen först. Sen doppar man kexen i kaffe/te.

Bullar rullas upp.
Äter jag tex räksmörgås petar jag bort räkorna och äter dom för sig.

Hur äter ni?

Korrekta sättet med Ballerinakex är att inte äta dem alls! :yuck:

Kaviarmacka äter jag ytterst sällan, men jag har gärna kaviar'n ovanpå ägget. Tycker det är gott när alla smaker går att känna var för sig.

Päron äter jag helst uppifrån, jag knipsar av skaftet och äter sedan därifrån och ner.
 
Först ägg, sen kaviar.

Lägger till: Senapen måste på före ketchupen på korv med bröd!!
 
  • Gilla
Reactions: MM
Kaviar över äggen, men gör jag en lök-kaviar knäckemacka är kaviarn underst.
Ballerina så äts fyllningen först, finns det andra sätt?
Rullar upp bullar.
Räkorna ska va kvar på smörgåsen.
 
Kaviaren brer jag ut under äggen (gärna med en gnutta smör underst) - jag vill ha jämn spridning!

Ballerinakex: äter upp den översta kexhalvan först (den med hålet i) innan jag äter underkex och fyllning ihop.

Bullen äts "runt mitten" som sparas till sist.

Räkor på räkmacka äts ihop med brödet, fast de som trillar av äter jag såklart upp för sig självt.

Korv: ketchupen i botten, sen korv, sist senap.
 
Kaviar ovanpå ägget så klart! Bullar rullas upp och Ballerina äts fyllningen sist, jag brukar spara den från flera kex och sen äta. :D
Räkmacka äts med räkorna på och på korv ketchup först och senap sedan.
 
Kaviaren måste vara under äggen, annars trillar äggen av.
Senap först och ketchup sen.
Bullen rullas upp, äts utifrån och in.
@Tora. Min mun räcker inte att äta bullarna hela ;). Därför rullas de upp :)
 
Åt just en kaviarmacka och funderade på hur folk gör egentligen. På reklam är äggen underst, vilket känns logiskt eftersom de vill visa produkten. Jag vill däremot ha en jämn smak av kaviar så jag breder kaviar på brödet och har äggen överst.

Korrekta sättet att äta ballerina är också att ta bort locket och äta fyllningen först. Sen doppar man kexen i kaffe/te.

Bullar rullas upp.
Äter jag tex räksmörgås petar jag bort räkorna och äter dom för sig.

Hur äter ni?

Kaviaren överst, bullar äts från sidan ( ska jag dock bara äta en del av en bulle tar jag" mittenknoppen"), ballerinor ät också från sidan numera. Tidigare bände jag upp kexet med hålet och skrapade sedan av innanmätet med framtänderna men den tiden är passé! ;)
 
Man låter kaviarn ligga kvar i affären helt enkelt. Äggen är inte konstruerade för att kokas, såna knäcker man och har i kaksmeten, möjligtvis steker man upp dem eller gör omelett av dem.
Bullar äts runt om till gottigaste mitten är kvar så slukar man den i ett glufs. Munkar äts runt om tills man har hålet kvar i en krans, sen tar man den biten i ett glufs.
Ketchup har inte på korv alls att göra. Päron skär man i bitar och äter till ost och kex, undantag för gråpåron man tar tre tuggor på, grinar illa och slänger i en buske. Isglass suger man av, att tugga är en fysisk plåga ingen förståndig utsätter sig för. Oreo vrider man av och gnager av fyllningen på, sen doppar man kexen i mjölk.
 
Kaviaren ringlas runt ovanpå äggen.

På ballerina äter jag locket först, skrapar sedan av fyllningen med tänderna och äter sist bottenkexet.
Oreokex ska alltid doppas i mjölk.

Bullar rullas upp och äts utifrån och in. Det godaste sparas till sist.

På räkmackor pillar jag av räkor, ägg och majonnäs och äter det först. Resten kan jag lika bra strunta i :D
 
- Kaviar ringlas i tätt mönster på mackan. Sen trycks än trycks äggskivorna ner så mellanrummen fylls!

- Ballerina ska doppas så stor del som möjligt ner i kaffet och sen låta det smälta klart i munnen!

- Bullar äts helst inte och om man gör det så blir det att plåga sig igenom ytterringen in mot den goda mitten!

- Mackor äts runt i en cirkel då mittendelen alltid är godast med mest pålägg och allt!

- Ostbågar ska smältas uppe i gommen alternativt liggande på tungan, inte tuggas på.

- Sås har sin egen plats på tallriken och ska absolut inte hällas över övrig mat! Maten ska doppas i såsen med gaffeln efter hand!

- Hamburgaren äts först SEN pommesen! Man vill ju inte riskera att sig mätt innan man når det godaste av hela målet!
 
Äter jag tex räksmörgås petar jag bort räkorna och äter dom för sig.
Äter jag räksmörgås börjar jag alltid med att så artigt jag kan få bort all jävla majonnäs som hällts över den stackars mackan. Urk. Sen äter jag den bara som den är; med räkor och sallad och ägg och vad det nu är.
 
JOHO. Bregott närmare bestämt. Sen har man på kaviar som man BRER UT jämnt över mackan och sedan har man på ägget.

Bullen skalas av det yttre lagret och sedan äter man den så som den rullas upp, med det godaste sist.

NÄHÄ för kaviaren ska vara underst, UTAN smör. Så det så. Det blir jättekläggigt annars.

Men bullen ätes med fördel enligt din beskrivning, så helt förtappad kan du ju inte vara.:D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp