Kaviar överst på äggmacka och andra matfrågor

Sorry, i det här fallet är smörgåsgurka da shit ;) :D

Du har missat något i livet. Smörgåsgurka, gujkbujksgurka kan bara ätas när det inte finns färsksaltad vit gurka. För sånt, det äter man bara i vår/sommarsäsong när det finns färsk vit gurka. Men det är sånt som bara östgötar vet om. Det är ju inte lätt för dig att veta. Men det är en kulinarisk hädelse att äta gujkbujksgurka om det finns vit färsksaltad, så ni ska veta alla icke-östgötar, att ni äter leverpastejmackan FEL men ni vet liksom bara inte om det. Men ni missar nåt.
 
Ni har helt missuppfattat hur man blandar O'boy allihopa!:mad:

Först pulver, sen LITE mjölk som noggrant rörs ut till ett tjockt chokladklet. Detta äts med sked innan man häller på mer pulver, blandar om och fyller på med mjölk upp till kanten.
Men sådär kan man inte göra! :eek:
 
Du har missat något i livet. Smörgåsgurka, gujkbujksgurka kan bara ätas när det inte finns färsksaltad vit gurka. För sånt, det äter man bara i vår/sommarsäsong när det finns färsk vit gurka. Men det är sånt som bara östgötar vet om. Det är ju inte lätt för dig att veta. Men det är en kulinarisk hädelse att äta gujkbujksgurka om det finns vit färsksaltad, så ni ska veta alla icke-östgötar, att ni äter leverpastejmackan FEL men ni vet liksom bara inte om det. Men ni missar nåt.
Det är ALDRIG okej med smörgåsgurka:yuck: Cornichoner, saltgurka eller färsk, men aldrig sötsliskig smörgåsgurka!
 
Isglass tuggas i lagom bitar som får smälta i munnen.

Räkmackor äts med gaffel o kniv så att man får med alla smaker i varje tugga. Om det är god majonnäs är det alltid för lite....

Kaviaren ska vara på äggen, man måste se hur mycket man får i varje tugga för att hjärnan ska uppskatta den speciella fisksmaken.

Ballerinakex är barnkex. Ej tillåtet för personer över 16 år.

All korv med bröd måste ha Jonny senap alt Skåne och en liten sträng ketchup och sked räksallad.

Hamburgare får inte ätas utan någon form av ost på.
 
*Korv ska (om man nu måste äta eländet) ätas med så stark senap man kan få tag på. Inget annat.

*Köpehamburgare ska inte göras otäckare än de redan är med det oätliga de kallar "ost". Hemmagjorda får gärna ha ost, då någon smakrik variant.

*Rövinssås ska aldrig ha varit i närheten av tomatpuré eller morötter :yuck: Endast rödvin, fond, bacon alt sidfläsk, charlottenlök, balsamvinäger, svartpeppar, salt, timjan och en dutt honung får den innehålla.

*Bra stekkött (filé, ryggbiff etc) får inte stekas/grillas tills det är dött, det är helgerån. Vill man ha sitt kött heldött kan man äta kokkött, fläsk eller fågel. Blodigt till knappt medium är melodin.
 
Du har missat något i livet. Smörgåsgurka, gujkbujksgurka kan bara ätas när det inte finns färsksaltad vit gurka. För sånt, det äter man bara i vår/sommarsäsong när det finns färsk vit gurka. Men det är sånt som bara östgötar vet om. Det är ju inte lätt för dig att veta. Men det är en kulinarisk hädelse att äta gujkbujksgurka om det finns vit färsksaltad, så ni ska veta alla icke-östgötar, att ni äter leverpastejmackan FEL men ni vet liksom bara inte om det. Men ni missar nåt.
:love: Östgötsk saltgurka är den godaste gurkan som existerar. Odiskutabelt. (Leverpastej är dock det äckligaste människan har konstruerat.)

I brist på det äter jag i perioder sjuka mängder smörgåsgurka. Helt opretentiöst trycker jag på egen hand i mig flera sådana 1600 g Ica basic-burkar (suget brukar hålla i sig ett tag). Jäkla bra burkar att ha i skafferiet dessutom.
 
Åt just en kaviarmacka och funderade på hur folk gör egentligen. På reklam är äggen underst, vilket känns logiskt eftersom de vill visa produkten. Jag vill däremot ha en jämn smak av kaviar så jag breder kaviar på brödet och har äggen överst.

Korrekta sättet att äta ballerina är också att ta bort locket och äta fyllningen först. Sen doppar man kexen i kaffe/te.

Bullar rullas upp.
Äter jag tex räksmörgås petar jag bort räkorna och äter dom för sig.

Hur äter ni?

Äter sällan ägg och kaviar, men ringlar i sådana fall kaviaren på äggen.
Tar inte bort locket på Ballerina.
Bullar äts hela. Räkmackor också.
 
Kaviaren ovanpå ägget!

Räkmackor så beror de på hur stora dom är, dom man köper på kafé har ju en gigantisk hög med räkor ovanpå och då äter jag upp ett lager först för att sen kunna äta mackan, gör jag hemma så äter jag de som en macka.

Ballerina så av med locket och ät fyllningen, men tror jag äter hela den med kladdkaka, var så länge sen sist :o

Bullar äter jag utifrån och in men rullar ofta upp

Åh vad sugen jag blev på både räkmackor och kaviarmackor med ägg!
 
Du har missat något i livet. Smörgåsgurka, gujkbujksgurka kan bara ätas när det inte finns färsksaltad vit gurka. För sånt, det äter man bara i vår/sommarsäsong när det finns färsk vit gurka. Men det är sånt som bara östgötar vet om. Det är ju inte lätt för dig att veta. Men det är en kulinarisk hädelse att äta gujkbujksgurka om det finns vit färsksaltad, så ni ska veta alla icke-östgötar, att ni äter leverpastejmackan FEL men ni vet liksom bara inte om det. Men ni missar nåt.
Färsksaltad vit gurka, ååååh!!! :love::love: Jag skulle lätt kunna äta tio stycken rakt upp och ner, såå gott!!
Synd att de ska vara så dyra bara! :mad:
 
Smörgås med kaviar: tunt med smör/bregott, äggskivor och kaviar i ett snyggt mönster.

Ballerina och Oreo: oätligt

Kanelbullar: utifrånoch in

Leverpastej: Pastejen underst och gurka överst antingen den är färsk eller inlagd.

Räksmörgås: har inga preferenser, äter med kniv och gaffel hur den än är konstruerad.
 
Senast ändrad:
Jag äter inte kaviar, däremot äter jag leverpastejsmörgås med smörgåsgurka ibland.
Då får jag skumma blickar från min man.
Det är det här som gäller: först bröd, sedan smör, sedan ett larvigt tunt lager med leverpastej och sen ska hela smörgåsytan fyllas med smörgåsgurka.

En vän (som vill vara anonym) berättar just nu att hen dricker o'boy och att det då är FÖRST pulver och sen mjölk i glaset som gäller. Va? Det kan väl aldrig tro!

I första stycken håller jag med din man och ger dig skumma blickar :cautious:
Leverpastejlagret ska vara väldigt tjockt och ingen smörgåsgurka uppepå. Däremot kan vanlig gurka fungera men allrahelst pressgurka :d

I stycke två håller jag däremot med dig. Givetvis är det fundamentalt fel att ha i pulvret först. Först mjölk, sedan pulver. Inget annat tramsande.
 
Lägger till lite.

När jag äter korv med bröd börjar jag i ena änden, sedan tuggar jag bort den utstickande delen av korven i andra änden, innan jag fortsätter äta i första änden. Alltid med enbart ketchup på.

Oboy är det först mjölken och sedan oboyen som ska blandas i. När jag känner mig extra sugen på att få i mig mer choklad så tar jag en rågad tesked och doppar ner i mjölken, sedan slickar jag av den. :o Och om igen, tills jag är nöjd - eller tills mjölken blivit oboy.

Handlar jag på McDonalds beställer jag gärna pomfrites och chokladmilkshake, sedan doppar jag pommesen i milkshaken och äter. :d
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp