Kavlade upp ärmarna en stund

55 minuters telefonkö på Unionens rådgivning, vill du bli uppringd... Jag hoppas att de ringer upp nu och sen inte kopplar mig vidare till arbetslöshetskassan, som bara säger tala om att vi behöver den här och den här informationen på arbetsgivarintyget och visa gärna brevet... jag har väntat på hjälp/pengar/arbetsgivarintyg i fyra månader nu. Får jag inte hjälp nu, går jag till media även med det här och då tror jag inte det blir bra reklam...

Vad farao är det jag betalar för... jag har skyldigheter för att betala allt, fylla i formujär, söka det och det, skriva mejl dit och dit... Har jag inga rättigheter också?

Vad har tjänstemän betalt för att göra? dricka kaffe? Ja just det... kanske ska slänga på en panna....

---

Mejl med förtydligande av vikten av att de snarast skickar in ett korrekt skrivet arbetsgivarintyg till Unionens Arbetslöshetskassa, skickat till arbetsgivaren, får jag inte höra något inom en vecka så ska jag ta kontakt med Unionen igen, så får ombudsman ta tag i det.
Så spänningen är olidlig, eller inte i en vecka till.

---
PS... har fått slut på mobilsurfen under februari både på telefon och laptop och fått tanka extra, så snart har jag väl varken teleon, bredband eller TV (ja fick sms härom veckan om att jag var tvungen att koppla tv'n till internet) för att de inte kan dra pengar för det. Och då undrar jag hur jag ska kunna söka ersättning och jobb... och titta på Antiques roadtrip och property brothers.

Men det får bli en senare fråga.

Nu, ska jag ta det där kaffet

Mvh

Den läskiga, otrevliga och aggressiva människan...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 1 oktober 2021, skrev jag på att jag mottagit uppsägning med 12 månaders betald uppsägningstid HEMMA, då arbetsgivaren "inte hade...
Svar
0
· Visningar
412
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp