Unionens ord "Ingen raketforskning att skriva ett korrekt arbetsgivarintyg"

1 oktober 2021, skrev jag på att jag mottagit uppsägning med 12 månaders betald uppsägningstid HEMMA, då arbetsgivaren "inte hade lämpliga uppgifter åt mig" enligt egen utsago. Arbetsgivarintyg, skulle jag få 14 dagar efter att uppsägningstiden var slut... alltså senast 14 oktober 2022...

Sen började allt... jag fyllde i arbetsförmedling, Arbetslöshetskassa och gud fader vet allt, Jag fick notis i december att de behövde arbetsgivarintyg.... Jag begärde det genom Arbetslöshetskassans formulär, vilket då går i mejl till arbetsgivaren.

I januari fick jag ett typ oläsbart arbetsgivarintyg, som skickades in och skickades tillbaka till mig, med alla fel som skulle åtgärdas. Jag skickade då en ny begäran och bifogade meddelandet med vad som behövde åtgärdas.

Väntans tider...

8 februari skickade jag ett påminnelsemejl från min egen mejladress, vänligt och glatt i skämtsam ton och fick vändande svar att "eh.. ja... jag är inte så duktig på det här, men ska göra ett nytt försök.

Hela resten av februari bollade jag med arbetslöshetskassan men varken de eller jag hörde något ifrån arbetsgivaren.

23 februari ringde jag unionens rådgivning. De skickade ett mejl till arbetsgivaren med påminnelse och sa... Ge dem en vecka och hör du inget, hör av dig.

27 februari fick JAG ett skarpt meddelande från arbetslöshetskassan att jag var tvungen att inkomma med ett korrekt skrivet arbetsgivarintyg.

3 mars ringde jag tlll Unionens rådgivning och de skulle koppla ihop mig med en ombudsman i regionen.

7 mars ringde ombudsman mig och jag skickade över lite "fakta i målet"

8 mars ringer ombudsmannen igen och har pratat med verksamhetsledaren på arbetsplatsen och framfört en skarp varning om att det måste åtgärdas senast fredag eftermiddag. Då sa verksamhetsledaren att han skickat över ärendet till ordföranden. Och ombudsmannen sa att det spelar ingen roll vems ansvar det är, arbetsgivarintyg ska skrivas och skickas in.

Ombudsmannen blev irriterad efter vad jag förstod när vi pratade och hen är beredd att ta till rättsliga åtgärder.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 55 minuters telefonkö på Unionens rådgivning, vill du bli uppringd... Jag hoppas att de ringer upp nu och sen inte kopplar mig vidare...
Svar
0
· Visningar
258
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
838

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp