KenTaur "Elektra"

F

fiaskrutt

Hej hej på er!!!

Undrar om det är någon som har någon erfarenhet av KenTaur "Elektra" sadlarna. Funderar på att köpa en och undrar om den ligger bra på en häst med rak rygg och normal till hög ganska lång manke. Verkar vara svårt att få tag på en att prova :-(

Hoppas på många svar om kvaliten på sadlarna också.

Kram kram på er! å tack för hjälpen! :D
 
Sv: KenTaur "Elektra"

Jag har en sådan som jag är jättenöjd med! Fråga vad du vill veta så svarar jag.

Kan börja med att säga att jag tycker den håller bra kvalité, plus att den är jätteskön. Lädret kanske inte är lika fint som i de allra dyraste sadlarna, men absolut inte dåligt på något sätt. Har en brun sadel och den har hållt sig väldigt fräsch (haft den 1,5 år)

Låter som den kan passa den häst du beskriver, min har liknande rygg men kanske lite mindre manke. Kentaursadlarna har rejäl cutback och passar egentligen bäst på hästar med en hel del manke.

Ytterligare ett plus är att bommen går att värma om.

Såhär ser sadeln ut:
Kentaur Electra, 16,5", bomv. 4 (omvärmnd från bomv. 3)
Sadeln.jpg


Och såhär ser ponnyns rygg ut:
DSC00774.jpg


Kan också tillägga att jag har använt min sadel på andra hästar jag har ridit, av olika modell och med lite olika ryggar, och jag tycker den har legat bra på väldigt många!

Kort & gott: Jag älskar min sadel! :)
 
Sv: KenTaur "Elektra"

Hej skulle väldigt gärna vilja veta var du värmde om kentaur- sadeln. Behöver nämligen fixa den jag har.
Med vänlig hälsning, Alina
 
Gammal tråd men jag är också intresserad av att veta mer om "Elektra"-sadlarna, samt vart man kan värma om kentaur :)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
335
Senast: liiinnea
·
Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
975
Senast: Fibusen
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
851
Utrustning Har häst med rak rygg vid arbete, stora skulderblad och stora bogrörelser och ganska hög manke, kräver riktigt bred kanal. Funderar på...
Svar
7
· Visningar
1 264
Senast: TessanK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp