KenTaur Medea (16,5)

Svartfot

Trådstartare
Jag hoppas att detta inte räknas som en annons…

Jag är nämligen på jakt efter återförsäljare/affärer med sådana sadlar i Sthlm/Uppsala området. Jag har provat sadeln o den passar mig väldigt bra men eftersom den ska passa hästen också så måste jag få möjlighet att prova den på. Så återförsäljaren bör finnas i närheten.
Ni som har denna sadel är ni nöjda?
O vad tror ni den kan passa för häst?

Sv: KenTaur Medea (16,5)

Mustang, jag köpte min där och de sålde den åt mej också.

Den passar på en häst som har relativt rak rygg. dock inte spikrak. På hästar med klent bogparti kan de hanma i framvikt, så ett rejält bogparti är att föredra.(enligt sadelmakare) Verlkigen skön sadel förresten. Har nyss testat en på min häst, men den passade inte mina ben riktigt. Om du har långa underben är den kanon. (själv har jag långa överben och då stämmer det inte riktigt)

Nån som vet några fler återförsäljare av Medean?? Provade en på Mustang men den var inte till salu tyvärr. :cry: På Mustang sa de att man aldrig vet vilken modell man får in om man beställer en ny från Kentaur. Den jag provade var av den gamla modellen med långa kåpor och djupt säte. Nån som vet om de fortfarande görs eller om de håller på att utgå eftersom han kallade den för "den gamla modellen"... Nån som vet om det kanske går att beställa från nån annanstans i landet?? Den jag provade vad dessutom luftstoppad, är det standard eller kan det varit specialgjort för just den sadeln??

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 705
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 671
Senast: Ajda
·
Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
2 201
Senast: MiniLi
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 956

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka