KenTaur Olympic

Sv: KenTaur Olympic

Har inte provat just Olympic,men däremot Kentaurs andra flatback modell Priamos och den var verkligen SUPER!
Underbar att rida i ,men bommen var tyvärr ej OK (begagnad sadel).
Letar efter en beganad Kentaur själv,men de är inte så vanliga i Sverige!
Olympic har jag för mig är permanentstoppad och just det gillar inte jag!

Vad va det med bommen? Den info som jag lyckats få fatt i så fattade jag det som olympic va stoppad med ull ( vill ha det ), och jag har hittat en olympic tillsalu precis rätt storlek inte så långt i från mig, bara det att det är nog fel mailadresso ch det står inget telefonnr. så jag får väll fortsätta leta.

Den knarrade väldigt mkt när man red och gick att böja ihop ,så det blev stora veck i sätet.Blev rekommenderad av sadelmakare att inte köpa den!
Läs om Kentaurs sadlar på www.eldorado.dk, där står att den är latexstoppad!
Tyvärr verkar det svårt att få tag på beg Kentaur sadlar i Sverige!
Kan det vara så att hästfolk gillar dem ,så de behåller dem?

Jag köpte en kentaur hellas (hoppsadel) och jag fullkomligt älskar min sadel! :D bästa köpet någonin kanske.

Tack för informationen. Jag kollade där, och ja, de står ju att det är latexstoppning där, hmm, tusan med...

Liknande trådar

Utrustning Funderar på att investera i boxmattor, ni som har eller har haft, vad är era erfarenheter? Går det åt mindre strö eller lika mycket men...
Svar
17
· Visningar
1 275
Senast: Marita73
·
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
538
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
7
· Visningar
494
Senast: Capybara
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
414
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka