MoQ

Trådstartare
Någon som hoppar i detta märke?
Skillnad mellan Priamos och andra modeller (fa Hellas)?
Återförsäljare?

Sv: Kentaur

Jag har en KenTaur Olymp och fullkomligt älskar den, tyvärr liggger den inte hundra på någon av mina hästar just nu så den används tyvärr allt för lite.

Den passar mig utmärkt eftersom den inte har jättestora klossar varken fram eller bak, jag kan ej ha dettta pga mina långa ben!

Jag har precis sålt en Hellas. Tyckte att den gav mig alldeles för lite stöd att rida i och vågade därför knappt använda den (har lite galen häst och är själv främst dressyrryttare).

Provade en Priamos som låg 110% på mina hästar och som jag trivdes förträffligt i.
Tyvärr var troligen denna sadel knäckt i bommen(begagnad),så jag vågade inte köpa!

Och jag som älskar rejäla stöd!
Men jag är kort och med taxben!
Priamosen hade bra stöd för mig.
Fler modeller ni har provat?

Jag har en Kentaur hellas och den ligger som handen i hansken på min ponny och den passade mig otroligt bra jag gillar ju inte hoppsadlar med djupt säte eller mycke stöd så den här passa mig perfekt!

om jag hade haft min häst här hade du fått de. men han är utlämnad på foder med sadeln.. så detblir svårt

Synd,men det är inget att göra något åt!
Någon som vet fler återförsäljare?

Vet en i hölö i södertälje som kan ta hem sånna. Mustang i märsta har.

Tackar! Ska ringa och höra vad de har!
Om du har ngt telefonnummer till Hölö ,får du gärna skicka ett PM!
Ska prova att söka!
Återigen ett stort tack!

Jag köpte en Kentauer, hellas härom dagen.

Nu har jag bara ridit i dressyrsadlar i 13 år, men ville inte rida in unghästen i en dressyrsadel.

Jag provade den på valacken och var ute och galopperade i går, jag tyckte den kändes väldigt bra. Långt i från min sköna dressyrsadel, men man kom verkligen upp i bra fältsits. Den kändes stadig, men mera framskuren än de sadlar jag är van vid så åratal tillbaka då kag tävlade hopp/fälttävlan.

Jag tyckte den gav bra stöd.

Näe, jag sitter på jobbet nu, men OM jag hinner i morgon så kan jag försöka ta kort och lägga in.
Men nog måste den gå att se på någon hemsida?

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
768
Senast: jemeni
·
Utrustning Skulle vilja ha lite tips av er som använder airbag väst. Har scrollat förbi någon modell som även hade skydd för nacken men hittar inte...
Svar
2
· Visningar
270
Senast: co-SMAD4
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 316
Utrustning Är det någon som vet innebredden på de olika modellerna för Boj och Thule? Jag är lite osäker på vad allt heter och vad de finns i för...
Svar
2
· Visningar
394
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka