Kepshjälm

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare jaca
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 4 271
Sv: Kepshjälm

Måste bara fråga: varför vill du ha en sådan hjälm? tycker du den är snygg eller vad?

jaaaaa, äntligen någon som förstår mig. Tusen tack, skalhjälm var det jag frågade efter :banana: .

_breeze_ skrev:
Måste bara fråga: varför vill du ha en sådan hjälm? tycker du den är snygg eller vad?

Nej snygg är den inte men kan bli nästan osynlig. Den verkar vara toppenbra att sätta på alla män(?) i familjen. Nog pinsamt att visa granntjejerna att man rider, så tuffa jeans, vanliga skor samt glömd hjälm brukar vara utrustningen. O, jo dom kan alla argument för hjälm och har hört allt om att "inte ha nåt att skydda" osv.......så i julklapp tänkte jag införskaffa skalhjälmar+kepsar. Definitivt bättre än ingenting hoppas jag.

Nu när jag vet vad jag letar efter blir det ju lättare :idea: .

psychogrrl skrev:
Min fråga är bara hur säkra de egentligen kan vara.... Lär ju egentligen inte skydda särskilt mycket.

Kan tänka mig att de blir säkrare för att det inte sticker ut en hård del fram som kan slå i och fördela slaget bakåt på nåt lustigt sätt. Förövrigt finns ju många hjälmar med mjuk skärm numera.

Fast det var ju bara en plast"hylsa". Inget stötdämpande, ingen frigolit. Kanske hindrar stenar från att skära in i huvudet, men lär knappast skydda mot tex hjärnskakning.

Jag förstår inte vad ni menar. Det är ju en helt vanlig hjälm, typ som jofa, men utan skärm.

Det är ju bara en "kopp" av gjuten plexiglas (el.dyl.). Som att ha vanlig showring-hjälm utan frigoliten i...

85053_13_37.jpg

Liknande trådar

Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
423
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 210
Senast: sweep
·
Hemmet Jag vill köpa en bubbelmaskin till vår son i julklapp, men jag hittar ingen vettig modell! Fick tipset om Power, men den verkar ha...
Svar
1
· Visningar
225
Senast: kamomillo
·
Hundavel & Ras Jag vill bara säga att jag idag såg den vackraste hund jag nånsin sett (förutom min egen, då...). Ägaren parkerade sin jobb-skåpbil... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 940
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka