Kieffer Donau

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
- Förlåt om jag låter lite svamlig, är inte så bra på det här med sadlar, och mest nyfiken -

Insåg häromdagen att jag visst ridit en del i en Kieffer Donau sadel. Nu är jag inte världens sadelexpert, men har ändå koll på en del hoppsadlar också, typ Bruno, Butet och Stübben Siegfried. Men Kieffer Donau har jag aldrig hört talas om :confused:
Så, har denna modell några år på nacken eller så? För annars borde jag ju känt till den känns det som...

Och sen, är den, vad som på hoppspråk kallas "framskuren"? Känns ju i alla fall så när man rider i den, men vad vet jag om hoppsadlar...

Sist, men inte minst; Hur är kvalitén på dessa? I alla fall den jag ridit i har gått från svart -> beige O_o och är rätt så repig.

Nä du är inte så bevandrad hör jag :D

Kieffer är ett välkänt gammalt märke precis som Stübben. Donau är dock en äldre modell som inte tillverkas längre.
Kieffer har helt okej kvalitet, det är en mellanprisklass sadel.
Att den tappar färgen beror mest på vilka produkter som används vid rengöring och smörjning.

Som Pulka skriver är det ett välkänt märke, för mig lika välkänt som Passier och Stübben. :)
Bruno sadlarna känns fortfarande som en "nyhet i modevärlden" typ (för mig):D:p

Jag har haft en Kieffer Donau och jag älskade den! Fick tyvärr sälja den pga hästbyte :( Min tappade inte i färg alls, och fick inga repor av vanlig ridning/slitage. Tyckte kvaliten var bra (normal).

Liknande trådar

B
Träning Jag har under många år iaktagit olika sätt att hantera hästar på. Jag har haft turen att träffa många duktiga människor som lärt mig... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 257

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka