Kieffer passar,andra passande märken

MoQ

Trådstartare
Lilla damen har musklat om sig igen!
Hon har på 2år gått från rak rygg till svängd för att nu åter bli rak.
Detta har skett i takt med att musklerna kommit.
Hon har varit avelssto innan så mkt har hänt!

Har nu hittat en Kieffer Lech som både hon och min skadade rygg sa ja tack till,men vi måste byta ut Stübben hoppsadeln också,dessvärre.
Kieffer är ju ett givet alternativ om jag kan hitta någon till vettigt pris och modell med STORA stöd.
Vad kan man annars tänka sig som liknar i modell?
Pfiff funkar inte,alldeles för mkt kilbossor som trycker rätt ner i länden.
Tacksam för alla tips!

Sv: Kieffer passar,andra passande märken

Kieffer Inn kanske kan vara envärt att prova, speciellt dom med mocka i sätet har en tendens att bli väldigt fula när dom är lite äldre och då säljs dom ibland rätt billigt, (har själv en som jag älskar men inte passar hästen men verkar inte vara nån som vill betala många kronor för den så har den kvar än så länge). Annars brukar Donau finnas en del begagnade också men då är stöden ju lite mindre.

Liknande trådar

Utrustning Söker lite tips på modeller som kan vara värda att titta på inför veckan då vi ska besöka sadelprovare. Då både jag och häst är ganska...
Svar
3
· Visningar
1 836
Senast: tuaphua
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
11 105
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Alltså nej nej nej och åter nej! Nu är jag nere i sadelträsket, rejält! :banghead: Hur svårt ska det vara att hitta en passande sadel...
Svar
14
· Visningar
2 637
Senast: Equilina
·
Utrustning Behöver hjälp att hitta sadel! Vet ungefär vad som passar min häst, men vill ju gärna ha en som jag gillar också! Hästen i fråga...
Svar
3
· Visningar
924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka