Kieffer Wien

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Angeelina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 2 282
A

Angeelina

nån som vet nåt om denna sadel? passar den hästar med rak eller svängd rygg och hur är den att rida i? :)

Sv: Kieffer Wien

Sök på "utrustnings-sidan". (Gå in på ridning, sen ligger utrustning som undergrupp där).

Jag har haft en Kieffer wien under en kort period. Den var ok att rida i, men def inte den skönaste jag suttit i. Men den hade ett par år på nacken. Låg på en ganska rak rygg.

Sv: Kieffer Wien

Jag har haft en sån. Jag tyckte inte vidare om den men flera som lånat den tyckte att den var jätteskön. Smaken är ju olika. Kieffer är rätt hårda i sätet, jag fick lätt ridsår i tex fel trosor. Knästöden är relativt små.

Den är inte helt rak men inte inte heller böjd, som tex prestige. o likn.

Läder osv var bra, dock blektes färgen i sätet ngt.

Liknande trådar

Dressyr Jag funderar på att köpa en häst för att börja tävla dressyr. Äger just nu en Holsteiner som är sjukt fin i dressyren, men går tyvärr på... 2
Svar
30
· Visningar
2 030
Senast: cili
·
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
521
Senast: warg
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: Freazer
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
557
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka