Kieffer Wien

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare GALOPP
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 033
G

GALOPP

Är det någon som har den sadeln eller vet någonting om den?

Berätta allt!

Sv: Kieffer Wien

En av mina utbildningshästar har en sån, en arab.
Upplever själv att jag puttas något fram med bäckenet, då bakvalvet är så oproportionerligt högt. Har svårt att komma ner helt och hitta min position. Men så föredrar jag också personligen sadlar som är tvärtom Kieffersadlarna- jag vill ha mycket knästöd och lite bakvalv och smal midja.
Men det är ju bara min personliga åsikt! :)
I övrigt tycker jag över lag att Kieffersadlarna ofta ligger bra på många hästar, och kvalitén är helt okej!

Bra kvalite.
Ligger bra på hästar med raka ryggar och markerade mankar.
För lite knästöd på Wien enligt mitt tycke!

Jag har verkligen noll koll på sadlar, men man brukar väl kunna fixa större knästöd hos en sadelmakare? :confused:

Jag har sett att en del har sytt på stöd,så det är ju ett alternativ,annars finns ju andra modeller av Kieffer med mer knästöd för oss som önskar det!

Ah, okej! Jag får kolla upp det där om stöden lite närmare! Tack!

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
176
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 946
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
538
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
548
Senast: Honey07
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka