Kieffer, wintec m.fl

mataii

Trådstartare
Ska med största sannolikhet köpa ett arabsto, och får inte med någon sadel. De hon haft är inte till salu. Hon har haft en kieffer dressyrsadel och en wintec hoppsadel. Kan en globus vara ett alternativ då? Hur är dom i "rakhet" i jämförelse?
Andra passande alternativ?

Sv: Kieffer, wintec m.fl

Tydligen så gör dom det enligt nuvarande ägare, möjligt att dressyrsadeln låg snäppet bättre lät det som. Just nu är hon högdräktig så jag kan inte undersöka saken själv (med de små kunskaper jag har).
Alltså är det ingen direkt brådska eftersom jag inte ska rida henne på ett bra tag, men det skadar ju inte att fråga.

Varför köper du inte en Wintec eller Kieffer? Sen så är det såhär att hon kommer tappa massor på dräktigheten så sadel före hon har fölat är ingen ide (att köpa alltså). Ska du rida nu så köp den av sadlarna som ligger bäst för tillfället (av wintec och kieffer). globus kommer nog bli för rakt.

hehe varför göra det lätt för sig?
Nejmen wintec går nog bort då jag helst vill ha en lädersadel.
Har du något hum om vad en kieffer allroundsadel ligger på för pris? Kan man dra ett helt märke över en kam när det gäller sadlar? Hon hade ju en dressyr förut som passade, modell och årgång vet jag inte riktigt, är det då säkert/stor chans att en allround passar?
Är nog mest ute efter begagnat då jag antar att en ny inte är helt gratis...

De ligger ungefär i samma prisklass som globus och uppåt.

Det är ju skillnad på allround och dressyr men oftast kan man ha olika sadlar innom samma märke. Dock så har ju vissa rakare/mer svängda bommar.

aha ok:) tack för svaren.
Det blir till att vänta tills hon intagit normal form igen då...hej o hå

Oj är det så det ligger till? Det visste jag inte.
Ja det kanske vore något!Tack för tipset

De är ju något rakare än Wintec men med tanke på att kieffer ligger bäst så kanske det går iaf :)

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 267
Senast: MiniLi
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
1 068
Senast: Sirap
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 119
Senast: Blyger
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 559
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka