Kieffersadel

Fiorano

Trådstartare
Jag har köpt en gammal (8 år) begagnad Kieffer hoppsadel. Jag vet dock inte vad modellen heter. Den har mocka på säte och knä, samt STORA klossar. Nån som vet vad modellen heter? och kanske har en sådan, i såna fall vad tycker ni om den?
 
Mycket möjligt. Lädret är ganska slitet där modellen står så att det går inte att tyda, men jag ska kolla noga om det kanske står Inn!
 
Det låter som min hoppsadel. :idea:
Jag tror den heter Kieffer Norbert Koof (jag är ganska säker).
Min är ungefär lika gammal.
Jag bytte ut lädret på mina slitna knäklossar till brunt kalvskinn på min övrigt svarta sadel. Den blev som ny. :)

Sadeln syns hysat bra på denna bild
 
Ja! Just en sån är det! Tycker att den är helt underbar med sina jätteklossar-däremot är den inte särskilt snygg...

Av ren nyfikenhet måste jag fråga vart bilden är tagen?
 

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
302
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
934
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Hej! Jag är på jakt efter säkerhetsvästar till mina barn, och har letat igenom gamla trådar på ämnet men förstått av dessa att utbudet...
Svar
6
· Visningar
843
Senast: Kristall10
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 089
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp