Kimberly hästtäcke!

Rosen

Trådstartare
Är det bara jag som har råkat ut för skrottäcken? Jag har ett Kimberly vintertäcke och ett regntäcke. Vintertäcket får en ny reva nästan varje dag. Har lagat det täcket 4 gånger och det var stora revor. På regntäcket har jag lagat en jättereva. Vad köper ni för täcken som håller och samtidigt är prisvärda? Jag har inte använt mina täcken mer än några månader. Vintertäcket har jag använt högst 12 gånger.
:mad:

mina grannar har kimberly påsin häst och deär jättenöjda med det.

Själv har jag ett rambo wug påden ena kanonbra bästa täcket jag har. Den andra har ett shiresstormbreaker vilket är miondre bra.

Sv: Kimberly hästtäcke!

:devil:hmmm Ja köpte också ett "golden stripe" täcke på hööks. För många år sedan . RENA SKITEN....Sprack i ullen....Delade sig mellan ränderna ...

Jag har nog haft tur med hästarna (snälla med täckena) snarare än täcken i sig skulle jag tro?
Hade två st Thermo Master täcken (gillar inte dom, men båda följde med förra hästen och passade faktiskt den kusen bra), det ena höll bra gissningsvis två säsonger, det andra fick en reva första gången jag tvättade det.
Hade ett Svea-täcke där spännet på ena maggjorden gick sönder kanske 3:e dagen av användning (dessutom när jag lånat ut det till haggrannen, blev besviken när jag knappt hunnit använda det själv innan det gick sönder! :p). DET var nog hästens fel eftersom den troligen hade trampat på spännet, frågan är väl mest om det var spännet som var i kass kvalitet eftersom samma häst aldrig hade haft sönder något spänne tidigare vad vi vet.
Hade två st Rusta-regntäcken som var akut-inköpta billigt när jag insåg att jag hade två hästar och inte ett enda täcke! :angel: Dålig vattentäthet (men då ffa när det kom snö som lade sig på täcket, vid normalt eller lätt regn var det ok förutom att det läckte vid halsen på båda kusar) och det ena gick både sönder i spännet i ena bensnöret och fick en reva efter att ha blivit använt kanske 15 gånger. Fast det täcket blev väl i ärlighetens namn misshandlat, unghästen i samma hage drog av hästen täcket.

Har haft täcken så kort tid så jag har svårt att säga vilka som verkligen håller. Ett par säsonger säger ju liksom inte så mycket. Upplever Rhino Rug-täcket svårt att ha sönder.

Termo master täckena från hööks,och hööks täcken övh.
Jag fick med ett när jag köpte min ponny och har fått ett,båda var urkassa! Det ena andades skitdåligt,hästen var alltid svettig under fast att det bara var tunnfodrat,läckte efter mer än en timmes regn,luktade skitäckligt,superdålig passform(värsta jag har sett).Så aldrig mer att ett hööks täcke kommer i närheten av mina hästar.Och dom är inte så himla billiga heller.

Nej,tacka vet jag horseware.Köper bara dom täckena nu,bäst i alla kategorier!!:D

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 663
Senast: Sassy
·
Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
10 041
Senast: Emine
·
Utrustning Jag är väldigt okunnig kring hästtäcken, då jag enbart använt täcken tidigare för att skydda mot väta och smuts inför träning. Men nu... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 840
Senast: MiniLi
·
Utrustning Funderar på att uppdatera täckesgarderoben lite. Men vet inte riktigt vad jag ska satsa på för tjocklekar. Har sedan tidigare 1x 0gr...
Svar
13
· Visningar
1 811

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka