Kimblewick

Loli

Trådstartare
Jag har precis provat ett jaktstång bett på min ponny men jag tycker det känns som att kedjehaken sitter felvänd? Som att den nyper hästen lite? Har jag fel eller har någon haft samma problem? Vad gjorde ni?

Har du någon bild på just ditt bett? Och när det sitter på?
Haken ska inte nypa hästen. Antingen sitter den på fel håll eller så har du vänt bettet/haken knasigt

Har du någon bild på just ditt bett? Och när det sitter på?
Haken ska inte nypa hästen. Antingen sitter den på fel håll eller så har du vänt bettet/haken knasigt

Bettet sitter åt rätt håll, som på denna, men på insidan sitter haken och jag tycker att den ligger mot hästen och skaver när jag tar i tygeln

Bifogade filer

• B936606F-40B5-4417-86C9-2E7D28991AFB.webp
    B936606F-40B5-4417-86C9-2E7D28991AFB.webp
    19,1 KB · Visningar: 60

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 218
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
934
Senast: Bison
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 050

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka