Kimblewick??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare LadyNonstop
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 915
L

LadyNonstop

hej, jag funderar på att köpa ett kiblewickbett till min pigga d-ponny. undrar nu om någon har några erfarenheter av detta bett? läste oxå någonstans att man inte kan ha det tillsammans med aachennosgrimma? varför inte? ni som vet nåt om kimblewick, svara! ;)

Sv: Kimblewick??

Jag tycker det bettet är det som är bäst av " ponnyhoppningsbetten", hej fördomar men det är ofta kimblewick, pelham och pessoa som används och jag tycker kimblewick är bäst. red min ponny på det och det fungerade bra. Det som är kruxet är att aachenremmen ligger där kinnkedjan ska ligga så det blir liksom krock...

okej, låter ju bra! :)

ska man ta bort nosremmen direkt, eller kan man pröva att rida med den på och se om det fastnar?? :confused:

Du kan ju testa men det finns väl risk att det blir väldigt mycket på ett och samma ställe. Vet folk som ridit på det bettet och haft pullar samtidigt och de ligger ju också på samma ställe. Men som sagt, testa går ju alltid, är väl inte direkt så att hästen far illa av det, mer att det blir korvigt och jobbigt.

okej, då får man väl testa då :P
tack för svar :) fler som har nåt att säga om bettet/nosgrimman??

Pja jag kulle inte rida med ett sådant bett + snokrem. Dessutom är engelsk nosgrimma så mycket snyggare.:p

okej ^^ antar att man kan pröva sig fram lite?

men fler, skriv vad ni tycker om bettet! :D

Har det i terängen på min ft-häst. Fungerar bra men han behöver nödbroms. Vet du hur skarpt det är? Men jag är nöjd med det och annvänder pullarnosgrimma samtidigt och det har aldrig legat emot. Kindkedjan sitter högre upp än undreremen.

Liknande trådar

Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
517
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Kristall10
·
Hästhantering Hej! Jag har inte någon direkt erfarenhet av hingstar och vet inte riktigt hur dom kan vara med andra. Just nu har vi en 24 årig B-ponny...
Svar
4
· Visningar
875
Senast: ameo
·
Utrustning Hej! Är lite sugen på ett fautras-släp så undrar om någon har erfarenheter av dem och är nöjda? Vilken modell isåfall och tycker ni att...
Svar
18
· Visningar
1 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka