Bukefalos 28 år!

Kinesisk nakenhund?

S

Sweet

Vad heter rasen egentligen? Är de alltid hårlösa? (förutom lite fjun på huvud,svans och ben)
 
Chinese Crested heter de och de kan vara både nakna och behårade. Dne långhåriga varianten kallas Powder puff.
 
Tycker att de hårlösa är sååå coola! Skulle vilja ha en men pojkvännen vill inte ha någon ful hund utan päls! :cry:
Jag tycker att de är fina.

Någon som vet vad en hårlös liten valp kostar ungefär?
 
Det finns också de som har päls
fläckvis s.k. varulvar.
Jag tycker också att de är söta,
men pojkvännen tycker de är groteska.
 
Nu har jag läst en del på internet om denna lilla lustiga hund och det verkar verkligen vara en riktigt trevlig liten ras! Intelligent, livlig och vänlig. Tycker att de ser ut som små lejon med sin man! Otroligt söta är de i alla fall! :love:

Någon här som har en kines och som vill berätta lite om sin hund?
 
visste ni förresten att om man inte parar en puff och en naken så dör valparna :crazy: :crazy:

jag är full av onödigt vetande :angel:

har en bekant inom hundvärlden som har kineser, verkar som om hon är nöjd, men hon har nu börjat gå över till papillon...

//E
 
Det var verkligen onödigt vetande för det stämmer ju inte!!

Man kan visst para naken med naken och puff med puff utan att valparna dör!

Det kan däremot födas både hårlösa och håriga valpar i samma kull!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har borstat och borstat i snart 14 år. Provat massor av olika borstar och kammar och det enda som hjälper helt är att borsta först...
2
Svar
23
· Visningar
1 014
Senast: Lillefrun
·
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 530
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Jag började precis tänka på en sak när det gäller färger, specifikt black & tan den här gången... Det är en väldigt vanlig färg på...
2
Svar
33
· Visningar
2 366
Senast: Kakis
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
11 148
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vardagspusslet - Airfryer
  • Ekonomiska beslut
  • Vad nynnar ni på?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp