Kingston eller wintec?

HH_gullet

Trådstartare
Hej!
JAg är på jakt efter en billig dressyr sadel, men vet inte vilken som är bäst av dessa? en dressyr sadel av märket kingston och en av märket wintec och den är av syntet, vilken tror in jag kommer kuna ha längst och vilken är skönast att rida i?VAd är era erfarenheter av dessa?

Sv: Kingston eller wintec?

Kingston ingen sadel att hänga i granen öht, men Wintec är bra så under förutsättning att någon av deras modeller ligger bra på din häst hade jag tveklöst kört på en sådan. Passar inte Wintec finns Thorrowgood i ungefär samma prisklass som kanske kan vara värda att kolla upp.

Köp INTE kingston, absolut INTE.

Om Wintec passar hästen är det en bra sadel till ett billigt pris, pga att den är av syntet som är ett billigare material än läder.

Kan inte annat än instämma. Wintec alla gånger!

Hej!
JAg är på jakt efter en billig dressyr sadel, men vet inte vilken som är bäst av dessa? en dressyr sadel av märket kingston och en av märket wintec och den är av syntet, vilken tror in jag kommer kuna ha längst och vilken är skönast att rida i?VAd är era erfarenheter av dessa?

håller med föregående talare, absolut wintec!

Fick med en kingston till hästen vid köp för fem år sedan, jag vet inte om tillverkarna hunnit läsa på hur sadlar ska se ut sedan dess, men den jag hade var två fingrar smal i "tunneln" baktill och 15 cm framtill:eek: gjorde mig av med den illa kvickt kan jag lova..

Absolut wintec!

Slaktade en kingston sadel för nån månad sen av ren nyfikenhet och det jag hittade var inte kul... I stoppningen fanns det löv,bark och pinnar. Bommen var skev och lädret var fäst vid bommen med miljoner spikar och häftklammrar som låg huller om buller...

Absolut wintec!

Slaktade en kingston sadel för nån månad sen av ren nyfikenhet och det jag hittade var inte kul... I stoppningen fanns det löv,bark och pinnar. Bommen var skev och lädret var fäst vid bommen med miljoner spikar och häftklammrar som låg huller om buller...

Det är väl gediget hantverk ;)

Näe Wintec alla ggr det är bra sadlar till bra pris!
Hade jag haft en häst som passat i en Wintec sadel hade jag köpt en sån utan att blinka, de är bekväma, underhållsfria och håller bra i förhållande till priset :)

Okey, så kingston sadlar är shit, då blir det att ta hem den wintec och prova på hästen om den ligger bara annars får jag leta vidare, ;)

Kan säga så att de är båda helt Olika i bomformen.
Wintecs dressyrsadel är väldigt svängd (passar ofta ej raka hästar ex travare)
Kingston är mer rak i bommen , men kvaliten är desvärre dålig!

Det finns väl åtminste två dressyrmodeller av Wintec?

500 serien eller vad den heter är väl mer svängd men sen finns det väl en som är rakare med?

Om inte annat kan man ju köpa islandsmodellen, det är ju i stort sett en dressyrsadel och den är då rak i bommen.

Min häst passar bra i en Albion Legend K2 dressyrsadel och den ska ju vara rak i bommen men Islandsmodellen på Wintec är för rak för min lille herre.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
538
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
641
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka