Kingston sadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Hrdina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 466
H

Hrdina

Har fått låna en sadel för att prova på min lilla pålle. Undrar vad det är för sadel. Det som går att läsa är Kingston och det står det på "flärpen" där man sätter fast stiglädret "som blir över", någon som vet vad det är för sadel och vad som kan vara rimligt att betala för den? Svart och lite halvsliten men verkar passa bra på hästen och det har ingen sadel gjort tidigare...

Sv: Kingston sadel

Kingston finns på Börjes, gå in på hemsidan o kolla vad de olika modellerna kostar i nypris! (De brukar säljas beg. för typ 900-1500 tror jag - beroende på om några tillbehör är med...)

Kingston är en Lågprissadel som finns på bl a Börjes. Allroundsadeln kostar i nyskick under 2000 kr. Jag upplever själv att dom inte har så bra passform, men passar den din häst så tycker jag att du ska köpa den, men för en begagnad som var lite sliten skulle jag inte ge mer än 500-600 kr, något mer om det var tillbehör till sadeln.

heylan skrev:
Kingston finns på Börjes, gå in på hemsidan o kolla vad de olika modellerna kostar i nypris! (De brukar säljas beg. för typ 900-1500 tror jag - beroende på om några tillbehör är med...)

Det är Pintosadeln som ligger på under 1000 lappen. Kingston ligger från 1800-2200 ca beroende på om det är allround eller dressyrsadel.

Hmm...skrev bara att de brukar säljas begagnade för mellan ca 900-1500, beroende på om några tillbehör följer med..! :) Att de kostar runt 2000 nya vet jag, men jag visste inte exakt (o orkade inte gå in på hemsidan o kika *hanna lat*)!

Tack, då ska jag gå in på Börjes och kolla :) tjejen begär 1000 kr inkl stigläder, stigbyglar och två sadelgjordar. Hon säger att det är en dressyr men känns inte riktigt så, kanske är en allroundsadel.

Jag skulle inte betala en spänn för en Kingston-sadel. De jag har sett har varit rena missfoster tyvärr!

Säger som alla andra brukar säga vad gäller Kingstonsadlarna - lägg hellre pengarna på en bättre begagnad/ny Griffin/JW-sadel i syntet!

Jag ger inte mycket för Kingston sadlarna, den skriker "hej kom och hjälp mig att dö".

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 244
Senast: iNHALE
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 008
Senast: Tora
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
669
Senast: cowgirl81
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
359
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka