Kissar och bajsar inne...

Bubbla

Trådstartare
Vi köpte för ca en månad sedan en omplaceringshund, en kastrerad 6-årig blandrashanne. Det är en jättetrevlig hund på de allra flesta vis utom att han kissar och bajsar inne när vi är borta. Detta är ju inte så himla trevligt tycker jag så jag undrar om det är någon som har några bra tips för att få honom att sluta med detta.
Vi har en hund till, så han är inte helt ensam och dessutom är de kanske ensamma i ett par timmar ett par gånger i veckan så det är inga längre perider det rör sig om. Hon vi köpte honom av sade att han var van att vara ensam många timmar per dag (frågade i o f s inte om han brukade kissa inne då, antog väl bara att en då pass gammal hund är rumsren).
mvh Maria

hunden är uppenbarligen inte alls van att vara hemma själv. blir en hund paniskt rädd släpper den ifrån sig både avföring, urin och sekret från analkörtlarna. jag hade backat till att bara lämna hunden ensam några minuter åt gången och eventuellt skaffat en sån där liten dosa som avger feromoner.

Om jag var du skulle jag backa i ensamhetsträningen, och se om det fungerar.

det är en liten dosa som man sätter i vägguttaget och som håller ungefär tre månader (rätta mig om jag har fel någon). den avger feromoner, en sorts lukt, som har en lugnande inverkan på hundar. har hört att det är samma feromoner som tiken avger vid dining, men vet inte om det stämmer.prata med din vet, h*n vet säkert mer om hur den fungerar och var du får tag på en. men allra först ska du backa tillbaka till valpstadiet när det gäller ensamhetsträningen. lycka till!

Liknande trådar

Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
979
Senast: Blyger
·
O
Hundhälsa Börjar med att skriva att hunden ska till veterinär vid lunch idag för detta. Vår kastrerade hanhund på dryga 2,5 år har helt...
Svar
7
· Visningar
1 543
Senast: Osthyvel
·
Hundhälsa Jag börjar nu bli rejält trött på detta. Ni ska få hela historien. Hon har kissat inne, framförallt på nätterna, länge, 2-3 år... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
11 371
Senast: Trissa
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
12 137
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka