Bukefalos 28 år!

Kisseri pga fiskbullar?

L

Lisbeth Salander

Vi gav vår valp fiskbullar (uppblandat med ris och fil) i några dagar i samband med att hon hade diarré. Detta ledde till att hennes bajs blev fastare, men i stället började hon kissa extremt mycket, dessutom i stora mängder. Då detta inte blev bättre efter två dagar åkte vi in till veterinären. Först verkade det som att hon hade ett allvarligt njurfel, men tack och lov visade blodproverna att det inte var något fel på hennes njurar. Istället sattes det in en penicillinkur, i fall att det skulle vara en UVI hon hade (vilket proverna dock inte pekade på). Emellertid började kissandet avta lite redan innan hon fick det första penicillinet, vilket tyder på att det inte rör sig om någon UVI. Vi ska nu vänta och se om vår valp börjar kissa mer normalt igen, innan det är dax för nya tester. Jag hoppas att det är så att det ökade kisseriet enbart var en konsekvens av salta fiskbullar och inget allvarligt. Hade det varit ovan nämnda njurfel hade hon inte blivit mycket äldre:cry:

I alla fall, har ni någon erfarenhet av att era hundar har ändrat sina kissvanor i samband med att ni har gett dem fiskbullar (eller annan salt mat)?
 
Sv: Kisseri pga fiskbullar?

Ingen som har någon erfarenhet av det här? Eller kanske något lugnande att inflika?
 
Sv: Kisseri pga fiskbullar?

Nu har jag iofs ingen erfarenhet av just det, men kan det inte va så simpelt att
salt mat = dricker mer = kissar mer?
 
Sv: Kisseri pga fiskbullar?

Förlåt, jag missade visst lite väsentlig information. Hon drack nästintill ingenting under den här tiden. Jag blandade ut vatten med lite yoghurt för att försäkra mig om att hon fick i sig något. Så tyvärr kan det inte vara att hon drack mycket.

Usch, jag tycker att det är så konstigt alltihop.
 
Sv: Kisseri pga fiskbullar?

Köpta fiskbullar ( :eek: ryyyyyyys :eek: ) är ju väldigt fadda och osalta så de har knappast med det ökade kissandet att göra.
 
Sv: Kisseri pga fiskbullar?

Men hundarna här älskar dom :d Perfekt för man behöver ju inte tugga tycker Nova :D

Lisbeth älskade dem också, hon blev helt tokig när jag gjorde i ordning maten. Gottgottgott var det!
 
Sv: Kisseri pga fiskbullar?

:D

Jo, men de är ju groteskt vidriga för mina smaklökar :angel:

Haha, jag har faktiskt ingen aning om hur de smakar, är inte så sugen på att ta reda på det heller:crazy:

Angående saltet var det veterinären som sa att det var salt, och eftersom att de ligger i buljong tänkte jag att det nog var så. Veterinären sa också att det var sältan som gjorde att hundarna älskade dessa grå slemklumpar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp