Kissiga täcken,behöver tips!

Lilla

Trådstartare
Jag har aldrig haft det problemet förrän nu men insidan på vissa täcken är ingrodda i hästkiss.Dom luktar inte illa men fläckarna går inte bort i tvätten.

Ngn som har ngt mirakel tips?Eller är det bara att inse att det inte går bort?

Sv: Kissiga täcken,behöver tips!

Hm de har jag aldrig varit med om, däremot så kan snörena man har melan benen vara kissiga men de går iof borrt i tvätten!
Har man täckerna på under natten så blir de kissfläckar och bajsfläckar efter ett tag när hästen lägger sig ner under natten!

Dessa fläckar går dock inte bort inte på mina täcken iaf... lite trisst nu när man står i ett stall då täckesbyten ingår!

Prova med Tabort spraya på och låt de stå och dra en dag och gå då och då och spraya lite... sedan tvättar du täcket.

Hm...nu fattar jag inte...Du har inte varit med om det men det går inte bort på dina täcken?

Har DU provat ta bort spray?

FLER tips!!

Galltvål :D BÄST! Blöt fläckarna och gnugga in, låt verka ett tag och tvätta sen i högst tillåtna temparatur.

Finns att köpa på Färghandel eller clasolsson. Finns i flytande eller fast form.

Mitt gul/lå kombi täcke var totalt nerpissat när jag fick den till hästen. Det är krittvitt nu... och som nytt i färgerna.

PRÖVA! :banana:

Även vanisch(stavas) på sprayflaska är ett miraklemedel....Ja, reklamen ljuger inte!!!

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
2 326
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
458
Senast: tanten
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
1 071
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31