Kissing Spice lr va heter det???

S

sockerloppan

Pratade me en ridlärare idag om dne häst jag ev ska köpa loss från de- vi började prata om en anna häst de fått avliva pga Kissing Spice lr va hon sa.
Vet att det har med ryggen att göra- men vad heter det och vad innebär det???!!! Tack på förhand//mvh Hanna...:eek:
 
Sv: Kissing Spice lr va heter det???

Kissing spines, tornutskotten sitter mer eller mindre sammanväxta.
 
Sv: Kissing Spice lr va heter det???

Överridande tornutskott. Kan vara olika från fall till fall vart det sitter och hur nära utskotten ligger.

Hade en häst (eng.fbl) med kissing spine, det satt ungeför där bakdelen av sadeln ligger. Hennes lågt mycket nära varandra så det var en ständigt pågående inflammation. Jag fick ha henne ca 1½ år innan vi var tvungna att ta bort henne.

Innan vi visste vad det var och man red så kunde hon vara jätte snäll och helt plötsligt utan förvarning vara som förbytt. Stegra sig, bocka, sparka, och sekunderna efter vara som vanligt igen. Det var nog när dom gick ihop och hon fick fruktansvärt ont och visste inte vad hon gjorde.

lilyof1.jpg
 

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 256
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Hej! Jag hyr ett hus där det står ett stall, stallet hyrs ut av hyresvärden och jag hjälper till med skötseln av hästarna mot lägre...
Svar
19
· Visningar
5 515
Senast: Glimra
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 136
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 212
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp