Kittel tränar nordsvensk

Sv: Kittel tränar nordsvensk

Hanna och Turbo är fantastiska. Önskar jag kunde vara där och se. Jag hoppas de filmar. :)
 
Sv: Kittel tränar nordsvensk

Jag rider sannerligen inte en tiondel så bra som denna ryttare, men jag måste nog ändå hålla med dig. Väldigt framtungt ser det ut. Jag förstår att detta är en annan typ av häst med helt andra förutsättningar än ett halvblod byggt i uppförsbacke, men på den nivån tänker jag att hästen borde orka bära sitt eget huvud och komma fram lite mer med nosen.
 
Sv: Kittel tränar nordsvensk

Nu vet jag inte vad ni tittat på men han brukar absolut inte gå ihopdragen och i framvikt. Fick nyss reda på att Patrik K kommer till min gamla ridklubb och då hoppas jag Hanna är med igen.
 
Sv: Kittel tränar nordsvensk

Jag har bara sett den filmen som det länkas till i artikeln och där är hästen ihopdragen och i framvikt. Men det kan ju ha varit så att ekipaget hade en dålig dag :) Sådana har vi ju allihop.
 
Sv: Kittel tränar nordsvensk

Filmen är från Nordsvenska Hästens Dag på Färjestad travbana i somras och jag reagerade redan då att hästen går bakom lod.
 
Sv: Kittel tränar nordsvensk

Den filmen är inte representativ för ekipaget. Jag har settt dem på träning och blev förvånad över den dåliga prestationen som visades i filmen. Både häst och ryttare kan mycket bättre.
 
Sv: Kittel tränar nordsvensk

Den filmen är inte representativ för ekipaget. Jag har settt dem på träning och blev förvånad över den dåliga prestationen som visades i filmen. Både häst och ryttare kan mycket bättre.

Kul att höra! Det är ju en jättefin häst och fantastiskt roligt att se en häst av sådan modell prestera.
 
Sv: Kittel tränar nordsvensk

Härligt att se.

Dressyrtävlingar skulle vara så oändligt mycket roligare att titta på om dressyrdommarna verkligen kunde dömma bra ridning rättvist istället för medfödda rörelser och då kunna få se olika raser tävla mot varandra
 
Sv: Kittel tränar nordsvensk

Hanna tävlar med framgång på Turbo så domarna har allt lärt sig bedömma annorlunda hästar. (En del domare kanske. Det gäller säkert inte alla)
 
Senast ändrad:
Sv: Kittel tränar nordsvensk

Den filmen är inte representativ för ekipaget. Jag har settt dem på träning och blev förvånad över den dåliga prestationen som visades i filmen. Både häst och ryttare kan mycket bättre.
Det hoppas jag, för jag tycker inte heller ekipaget ser det minsta bra ut på den filmen, har dock även sett dom en gång tidigare på film av en privatperson och gillade inte det jag såg där heller.

Men sen är jag ju inget fan av det där ihopdragandet som vissa dressyrryttare pysslar med. Jag vill ha det mer naturligt.
 
Sv: Kittel tränar nordsvensk

Men sen är jag ju inget fan av det där ihopdragandet som vissa dressyrryttare pysslar med. Jag vill ha det mer naturligt.

Samma här.

Nordisar kan gå i en fantastiskt fin form, men inte om man drar ihop dem som dragspel. Man måste bygga bakifrån...
 
Sv: Kittel tränar nordsvensk

Jag blev väldigt beklämd när jag såg filmen på Ridsports sida. Tänkte lite elaka tankar om att ekipaget verkligen passar på en Kittel-clinic med hans träningsmetoder (dvs rollkuren).
Sen blev jag glad när jag läste vad du och någon annan skrev, att det ser inte alls ut så "i verkligheten".
Och sen kom Hästfocus för några dagar sedan och då blev jag beklämd igen :cry:
 
Sv: Kittel tränar nordsvensk

Ja, jag har ju sett din fina häst i rörelse någon gång och det såg bra och avslappnat ut :) Kallblod kan gå i väldigt fin form och jobba ordentligt, utan att man drar ihop dom.
 
Sv: Kittel tränar nordsvensk

Tackar :bow: Nu tävlar jag ju inte, och jag tror knappast min häst skulle kunna gå i sådan bra form ett helt program...
Kallblod har ju (oftast) korta, tjocka halsar och det gäller att länga ut halsen på hästen innan man börjar samla.
Mitt yngre sto var en ful ankunge som treåring. Kort rygg, kort hals och höga ben. Men med åren fick hon en lång, vacker hals och hon blev också normallång i bogen.
 
Sv: Kittel tränar nordsvensk

Din Shira är jättehäftig, vilket muskelpaket och samtidigt så smidig! Såg er på utställningen i Munka Ljungby förra året.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Svenska dressyrstjärnan Patrik Kittel och hans fru Lyndal Oatley ska bli föräldrar till en flicka. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
391
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Dressyrstjärnan Patrik Kittel, 42, tävlar i världstoppen med musik av hårdrockbandet Guns N´ Roses. – Fan, man måste ju spetsa till det...
Svar
0
· Visningar
228
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Nyligen blev det offentligt att svenska dressyrstjärnan Patrik Kittel kommer att rida trefaldige världsmästaren för unga hästar, Sezuan...
Svar
0
· Visningar
508
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu är ännu en laddning ryttare klara för Patrik Kittels kommande stopp på dressyrturnén. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
353
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp