Kjarni???????

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare Fjóla_ekorneberg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 172
F

Fjóla_ekorneberg

hejsan!
Jag undrar om kjarni frá Kálfssödum är en bra hingst?
har han som pappa till min 8 åring;)

Sv: Kjarni???????

Bedömd till 8.28 och har 163 avkommor. Så nåt måste stoägarna ha sett hos honom.
Han hade en tjusig ökad tölt, "gåshud".

Jag känner en avkomma till honom som är ruskigt fin.. Har fått upp till 6.0 6.5(?) i tölt på tävling och 7 i galopp. Han utstrålar också mycket power. Helt svart utan tecken :) Dessutom är han hur go som helst.. Brukar gå med på lektioner och hans nu 8-åriga lillmatte lärde sig rida på honom, han är verkligen som en nalle då!.. Sen när det sitter upp en som verkligen kan rida går han superbra =)

Har sett och ridit en avkomma efter honom. Hon var mycket flott men hade ett tjurig temprament och var nästan lite socialt efterbliven. Hade svårt att respektera både människor och andra hästar och gick rätt ofta ensam i en hage pga bråk. Men som sagt, väldigt fina gångarter. Mycket lateralt men med en supertrav!

Om jag inte minns fel så fick Kjarni eksem efter en lång tid i Sverige och betäcker nu i Danmark(?).

oj va fin han ser ut!:love:
Vidde är svart/brun utan tecken. vidde han jätte fin trav,galopp men tölt fixar han inte alls när jag rider:grin:

Är en stor fan av Kjarni, har alltid gillat honom. Den ökade tölten är outstanding :d. Har en 6-årig avkomma efter honom som är helt underbar.
Lynnet är otroligt, cool i alla lägen, aldrig rädd för något, hetsar aldrig upp sig, men ändå framåt .
Bra gångarter och lättlärd som tusan. Sen är han snygg också;).
Grattis till din Kjarniavkomma.

Liknande trådar

Islandshäst Hej! Jag undrar om det är okej att jag rider islandshäst? Jag är 163 cm lång och väger 63-65 kg. Jag googlade och fick fram olika...
Svar
7
· Visningar
835
Senast: Edla
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I veckan pågår Gæðingakeppni-SM för Islandshästar på Himmelstalund i Norrköping. SVT träffade islandshästen Felix frá Gafli och Linnéa...
Svar
0
· Visningar
154
Senast: Gunnar
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
353
Juridik & Ekonomi Hejsan! Jag fick betydligt mer tillbaka på skatten 2024 än vad jag brukar få. Nu undrar jag om det kommer se likadant ut 2025? (Om man...
Svar
15
· Visningar
1 148
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka