KK for Dummies

Vega

Trådstartare
Har börjat fundera mer o mer på att skaffa mig en KK. Jag har varit singel länge, så länge att jag börjar bli ganska bekväm med det och inse att jag inte vill ha någon "riktig relation" som det är just nu i alla fall, men det börjar bli rätt tråkigt att roa sig på egen hand. Så hur sjutton gör man när man skaffar KK?

Jag är tyvärr inte ute så värst mycket på krogen och att dra hem en mer eller mindre onykter kille från krogen känns inte så lockande heller, sexet brukar inte bli så värst bra på fylllan. Funderar på att ta kontakt via t ex Happypancake men vad gör man sedan? Tar en fika på stan? Bestämmer träff hemma hos någon direkt?

Är kanske jättenojig nu men hur gör man för att göra det så säkert som möjligt (och nu snackar vi inte preventivmedel)? Jag är tyvärr ganska ensam över lag och att ringa till morsan och berätta att man "ska hem till kille X som jag knappt känner o hör hon inte av mig dagen efter så kan det ha hänt något" känns inte som ett alternativ.

Har ni några tips att dela med er av?
 
Sv: KK for Dummies

Jag tycker Happy Pancake är ett bra alternativ. Var rak och tydlig med vad du söker.

Sen är det bara att träffa dem du finner intressanta, gärna på stan eller annan offentlig plats. Det är ett bra tillfälle att känna av varandra lite utan att det blir för mycket. Sen är det bara att fortsätta tills det känns som att det är dags för nästa steg.

Jag har gjort misstaget att åka direkt hem till folk jag pratat med över nätet, utan att ses innan. Det kan bli lite halvjobbigt om man inte är på samma nivå eller om det visar sig att personen inte är som han/hon utgivit sig för att vara.
Jag är inte speciellt rädd av mig, behöver jag så kan jag försvara mig. Har man inte den tryggheten blir det nog lite jobbigare. Jag brukar följa magkänslan, det brukar vara ett säkert kort.

Nåja, första steget är i vilket fall som helst att ragga upp någon. Lycka till och ha det skönt!
 
Sv: KK for Dummies

Bodycontact är en annan bra sida. Hittade min sambo där :p men tanken är just sexkontakter. Som tjej kan man dessutom välja och vraka.
Ses offentligt först är ett hett tips så ni får känna av varandra lite innan.
 
Sv: KK for Dummies

Jag håller med SundanceKid om Happy Pancake. Jag blev själv tipsad om den sidan här på buke när jag letade kk i somras.

Jag träffade några killar där och det klickade med någon och andra inte, man får se. Håller också med SundanceKid om att träffas i offentlig miljö första gången och att gå på magkänsla. :) Lycka till!


//r
 
Sv: KK for Dummies

Finns det ingen kille i närheten som du skulle kunna tänka dig att ligga med? Alltså, någon du känner. Det är den bästa vägen att gå tycker jag, för då slipper man allt det där andra som att lära känna en helt främmande person.

Ingen kollega, ingen kompis kompis, något ex, något ex's lillebror, ingen kille som jobbar någonstans du är en del så att han vet vem du är, mfl?
 
Sv: KK for Dummies

Håller med. En kompis är bra att knulla med. Men man får dock ta riskerna med i beräkningen, känslor kan uppstå, vänskapen/relationen kan bli kasst efter uppbrott osv osv.

KL

Jag har hittat mina kk genom nätet och irl. Sen är det också viktigt att vara tydlig med vad man vill. Hela tiden. Och sen även det där med skydd. Ska ni köra utan skydd är det rekommenderat att komma överens om att ni kör utan men på med kondom med andra om nu man inte är "exklusiv". Det finns de som inte vill att man ska ha flera kk samtidigt. Bestäm dig för var du vill stå, vilken frihet du vill ha.
Personligen har jag så jävla kass tillit till folk överlag att jag vägrat gå med på den regeln att vi enbart ligger med varandra.

De som jag känt sen innan och hade sex med var det viktigt att kunna umgås som vänner också. Vissa kunde dock se oss som nåt mer än kk men vi var ju kompisar också. De jag träffade via nätet har blivit enbart sex. Typ "Är du sugen, ses ikväll?" och inget mer.

Lycka till!
 
Sv: KK for Dummies

Tyvärr är det lite dåligt med killar i närheten, jobbar på en ganska liten arbetsplats och det känns som att det kan bli jobbigt efteråt. Alla killar i kompiskretsen som är något intressant är upptagna, och det är ett no no för mig.

Men absolut, det hade gjort att det känts lite säkrare med någon i närheten, att man ändå har ganska bra pejl på vad det är för person. Å andra sidan är ju fördelen med någon utifrån att om det inte är så jäkla bra så slipper man se personen sedan.

Tack alla för alla tips, ska nog fatta mod till mig och styra upp det här.
 
Sv: KK for Dummies

Jag har träffat mina genom kompisars kompisar på fester. Eller internet (typ porrigt.se).
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 892
Senast: Whoever
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 736
Senast: Sootie
·
Övr. Hund Jag funderar till och från på att skaffa en hund. Jag har ingen aning om ras och det är i nuläget inte intressant heller eftersom jag...
Svar
19
· Visningar
1 732
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 357
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp