"klä om" hjälm

Lalle

Trådstartare
Min hjälm börjar bli sliten och eftersom jag har så svårt att
skiljas ifrån den :D:angel: så undrar jag om det är möjligt att klä om
den med ny sammet?

Sv: "klä om" hjälm

Om den hunnit bli så sliten att du ska klä om den så är det nog på tiden att du köper en ny, med tanke på att materialet inne i hjälmen också åldras.
Tänk på säkerheten :idea:

Hur gammal är hjälmen? :crazy:

En hjälm bör bytas ca var 4:e år, längre tid än så är inte det stötdämpande materialet "färskt".

ja..den är ju några år om jag säger så..men det finns ingen annan hjälm som passar mig,alla ser ut som ett stort jäkla ägg på mitt huvud:crazy::p
Och tror inte att märket på min hjälm fortfarande görs,har iaf inte sett nån.

Men åter till frågan,är det möjligt o klä om den?

prova MÄNGDER med hjälmar är mitt tips, skulle inte tro att man kan klä om tyvärr :(

men det finns ingen annan hjälm som passar mig,alla ser ut som ett stort jäkla ägg på mitt huvud:crazy::p
?

Jag skulle hellre ha en hjälm som ser ut som ett ägg på huvet, än riskera säkerheten

till frågan, så självklart kan du klä om den men vidare snyggt lär det inte bli. Svårt att få bra.

Nä,det va det jag tänkte att det skulle bli svårt..synd..
Jaja,jag får väl ge mig ut på jakt efter en ny då..lär ju få leta land o rike runt:D
Eller nån som har sett en Källquist hjälm nånstans?:p

jag jade en källquists hjäöm storl typ 59-60 på men den har jag redans sålt (inte min hjälm jag fick den av en kopis som trode jag kunde ha den):bump::bump:

ja..den är ju några år om jag säger så..men det finns ingen annan hjälm som passar mig,alla ser ut som ett stort jäkla ägg på mitt huvud:crazy::p
Och tror inte att märket på min hjälm fortfarande görs,har iaf inte sett nån.

Men åter till frågan,är det möjligt o klä om den?

Har EXAKT samma problem som du! :rofl::bow:
Hittade dock en hjälm på Hööks som inte var så illa faktiskt, du kanske skulle kolla där en gång?
Min hjälm är lätt....ja, säkert över 15 år gammal :eek:
Kanske inte så lämpligt när man nu håller på och rider in en unghäst... :angel:

haha,skönt att inte vara ensam om problemet..!
Jag är ju så kär i min hjälm så får lite separationsångest:angel::D
Din var dock lite äldre än min,men jag ligger häck i häl :p

Men Hööks säger du,får kolla där. Har dock inte superspanat efter hjälm..har kollat nån gång bara.

är det snyggheten du tänker på så kan du ju lika gärna rida utan hjälm om den nu är så gammal...

leta efter en ny istället!

Tänker inte du på om hjälmen är snygg när du letar efter en ny??
Jag håller på o letar efter en ny,men som sagt,dom flesta ser bara jättekonstiga ut på mig:crazy:

nja, mest på att den är bekväm. sen snygghet. därav har jag en ful eurolite eftersom den var skönast. ^^

men om du använder en så gammal hjälm är det lika säkert att rida utan.

prova många olika hjälmar, finns säkert en som passa dig också!

Det ska jag göra,tack för tipset! Hade inte en tanke på det...:p

Kolla med Lyckås i Haninge (Sthlm) om du bor i närheten... Dom har iallafall Källquist sortiment, värt ett försök!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
794
Senast: Blyger
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
888
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
569
Senast: Honey07
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka