Klaaaaaaagaaaaaaaaar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare wingil
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 807
W

wingil

Köpte ett jättefint Thermo Master Exlusive till min häst och efter bråkat om hans täckesstl kom vi fram till att han är ca 145-150 i täcken så beställde ett 145 för en kompis sa att TM kan va lite stora.. och hon skojar inte!! Hästen DRUNKNADE! :eek:

Så vi la det på skoj på en häst i stallet som har 165 i täcken.. en kolloshäst.. och det låg PERFEKT! Snacka stora storlekar :rofl:

Så nu ska jag sura lite..

Sv: Klaaaaaaagaaaaaaaaar

Kan inte varit felmärkt?? :confused:
Det problemet hade nämlogen jag och en kompis med ett par bucas-täcken förra sommaren.
Jag skulle ha ett 145 och hon ett 125, sun shower btw.
Vi kollade på de, de låg inslagna men vi öppnade :devil: lite försiktigt för att se så det var rätt storlek, jodå, på lappen fram vid bogspännet stod det 145 på min och 125 på hennes.
När vi kom hem till stallet för att prova täckena så började vi med ponnyn och...OJ :eek: vad hände? hästen försvann, kunde nästan stå på täcket och täcket var lååångt.
Då provade vi mitt täcke på min häst och det var likadant där, förvisså stod inte hästen på täcket men långt och stort var det!

Så vi mätte rygglängde, och bägge två var 165! :o :eek: :D
Vi fick byta dessa, trots att de var provade utan nåt under och så, för man måste ju få reklamera om inte storleken stämmer!

KOlla längden i ditt täcke, och skicka tillbaka, själv har jag bara köpt ett TM i 105, men det passade shettisen utmärkt :smirk: .

La det ovanpå ett 155 täcke i stallgången på golvet och det var kanske.. 12 cm längre i ryggen haha :)
Ska ringa hööks i morgon och fråga hur man ska göra :p är ju postorderköp

Tror man märker pakete "reklameras" eller liknande, skickar med ett meddelande om att man vill ha RÄTT storlek på täcket och sen bör ju de skicka ett nytte täcke.
Men ring för säkerhets skull!
Hoppas att det löser sig med täcket! :bump:

Min häst, varmblod och typisk 135:a, har 125 på TM- täckena... :smirk:

pinky skrev:
Min häst, varmblod och typisk 135:a, har 125 på TM- täckena... :smirk:
Och min är 145:a men TM är något större men inte så det är förstora, bara extra rymliga :bow: :D

Lägger mig i trots att min var en grimma,
Köpte en grimma i ponny storlek, har aldrig behövt stått å tittat på storleken, har alltid haft ponny på henne, aldrig några problem.
Grimman var från g***gården, billigaste eftersom att den snygga dyra inte fanns i henne storlek, riktigt elakt, var rätt färg å allt annars *surar* ingen annan fanns i ponny size heller. Bara den billiga.
Tar ut den i stallet å provar den å jag kan garantera er att den skulle suttit mycket bättre på shettisen som stallägaren har än vad den gjorde på min, ponnyn kunde nog inte ens ömnad munnen oim hon hade velat för att den satt så jäkla tight, å sur blev hon på en oxå :angel:

Senast ändrad av en moderator:

Nog för grejerna kan variera i storlekar, men sånt bör man säga till om i butiken, åtminstone påpeka att "du det här var hemskt litet i storleken...hrrmm.. :mad: ", fast först får man nog snällt och vänligt fråga om det går bra att byta. :) :p

Min ponny hade ett ganska stort huvud, där cob passade perfekt för det mesta, dock var kjällquists grimmor på tok för små "runt mulen" för honom, de passade perfekt på arabkorsningen som stod i stallet däremot :smirk: !

Hm, jo det tycker man, specielt med tanke på att min inte är konstig i storleken utan allt i ponny size sitter bra, förutom dom senaste senskydden dårå lite stora i fram så hon får fortsätta ha dom gamla fram å får ha dom nya i bak där dom sitter bra.
Fundera ju aldrig på att det inte skulle kunna passa så jag bara tog en ponny size gick vidare till fodret å betalade å åkte därifrån.
Cob e aldeles för stort för min, lånar grimma ibland för i tiden (gammla stallet) när alla togs in på kvällen så tog man gob grimman å plockade in alla hästar med den, trots att den nästan åker av nosen på min *så sött*

Liknande trådar

Ridning Utöver smärt- eller skadeproblematik eller illasittande utrustning, vad kan det finnas för orsaker till följande scenario då...
Svar
11
· Visningar
1 432
Senast: Dopy
·
Utrustning De senaste åren har min häst gått på lösdrift. Första vintern som konvalescens och då täcktes hon bara med ett lättare (100g Thermo... 2
Svar
29
· Visningar
3 178
Senast: Gabriol
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara... 2 3
Svar
52
· Visningar
15 057
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Att provrida på en ny ridskola tycker jag är både spännande och lite jobbigt. Spännande säger väl sig självt, men det jobbiga för mig är...
Svar
0
· Visningar
513
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Rumsväxter 2
  • Barn med magont

Hund, Katt, Andra Djur