klåda i skapet

annaa

Trådstartare
så var det tillbaks igen..precis som förra hösten/vintern. Vad kan man göra för att stilla klådan? Nån som har nåt tips på vad den kan bero på?

Är ju synd om gammelponnyn som inte kan komma åt och klia sig själv där heller. Men veterinärerna är inte till nån hjälp, de har ingen aning om vad klådan kommer ifrån.

Så jag är jättetacksam för tips, eller om någon vill dela med sig av liknande erfarenheter.
 
Äppelcidervinegär är oslagbart! Sen kan du också ge lite mjölonblader. Och spola med kallvatten är bra, dämper klådan och rensar upp-
 
ÄCV är provat en längre tid, utan resultat tyvärr. Vet inte om det är så bra att ge länge heller, det är väl rätt surt för kroppen..?

Var hittar man mjölonblader?

Ska iaf spola han med kallvatten, hoppas det hjälper något.

Tack för ditt svar :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 079
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 235
Senast: Blyger
·
Fritid Dottern skulle flyga United Airlines IGÅR, från Cincinatti till Chicago och sen Toronto, Kanada (!) - Köpenhamn. Med massor av extra...
2
Svar
23
· Visningar
2 866
Senast: hastflicka
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 021
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp