• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare miss_strandberg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 64
  • Visningar Visningar 7 232
Sv: Kladdkaka, fast med vanilj

Jo de kan vara FÖR kladdiga. När det inte går att skära upp en bit flr att de är så slemmiga att de sitter kvat i formen är de för kladdiga.

Jo de kan vara FÖR kladdiga. När det inte går att skära upp en bit flr att de är så slemmiga att de sitter kvat i formen är de för kladdiga.

Att använda ett ord som "slemmigt" om kladdkaka skulle jag kalla helgerån! ;)

Du kanske borde satsa på vanliga chokladkakor/brownies eller sockerkaka med chokladsmak? Eller så kan du vispa ihop ingredienserna istället för att bara röra ihop dem. Då får du en fluffig kaka istället.

Senast ändrad:

Att använda ett ord som "slemmigt" om kladdkaka skulle jag kalla helgerån! ;)

Du kanske borde satsa på vanliga chokladkakor/brownies eller sockerkaka med chokladsmak? Eller så kan du vispa ihop ingredienserna istället för att bara röra ihop dem. Då får du en fluffig kaka istället.

Jag vill inte ha en fluffig kaka, då hade jag bakat en sockerkaka. Jag vill ha en kladdkaka. Sega kanter, kladdig i mitten.

Sv: Kladdkaka

2 ägg
1,5 dl mjöl
3 dl socker
1 dl kakao
2 tsk vaniljsocker
100 g smör
½ tsk salt

1 näve frysta hallon

Blanda ihop de första ingredienserna, häll i en form med löstagbar kant och bakplåtspapper längst ner. Lägg på hallonen och grädda i 25 min. Servera med vaniljglass. Mums!

Liknande trådar

Hemmet Letat i ett par butiker och hittar inte pumpafrön. De ingår i mitt fruklostbröd. Hällde de sista i min deg nyss. Är det fel i de...
Svar
13
· Visningar
576
Senast: Magnum
·
Fritid Jag har beställt jättefint baby-alpackagarn i en färg jag letat länge efter. Jag tänker sticka en rätt lös och ledig tröja åt mig själv...
Svar
5
· Visningar
325
Senast: startpompe
·
Mat Jag skulle laga ett recept igår och efter en översättningsmiss från min sida råkade jag köpa och använda ringblomma istället för... 2
Svar
22
· Visningar
827
Senast: sthu
·
Mat Någon som har tips på en enkel men smakrik hummersås? Något i stil med den som finns i Abbas fiskbullar fast något mer fancy :o Jag...
Svar
4
· Visningar
225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?

Hästrelaterat

Tillbaka