Kläder till sambon

Inte förrän nu, inser jag att det här inte bara handlar om att klä upp någon annan än sig själv, den där andra ska dessutom kläs upp på ett matchande vis?!

Jag trodde nog först bara att matchningen gällde graden av anpassning till "klädkoden", men det handlar alltså om att ni ska matcha varandra i färg? Ursäkta mig, men varför då? (De enda jag känner som gör det, är några skottar ur överklassen i Skottland, och där har det med deras tartan att göra.)

Jag och särbon har hans&hennes i jaktcamo... :angel: Vi är ursäktade med att de var billiga och enormt sköna :D Dock inget vi har på oss vid formellare tillfällen.

Vad gäller att matcha... är båda med på det ser jag inget problem med det hela även om jag aldrig skulle göra det. Det är nog krångligt för mig att hitta finkläder jag trivs i... färg är väldigt sekundärt.
 
Jag och särbon har hans&hennes i jaktcamo... :angel: Vi är ursäktade med att de var billiga och enormt sköna :D Dock inget vi har på oss vid formellare tillfällen.

Vad gäller att matcha... är båda med på det ser jag inget problem med det hela även om jag aldrig skulle göra det. Det är nog krångligt för mig att hitta finkläder jag trivs i... färg är väldigt sekundärt.
Min partner och jag kommer ofta hem med identiska plagg, när vi har köpt kläder var och en för sig. :p Men därifrån till att avsiktligt matcha, känns det ändå som att det är ett par steg. Kanske kokar det hela delvis ner till om man tycker att finkläder är roligt eller inte? Jag tycker inte heller att det är roligt, och att då dessutom behöva matcha sig med någon annan, känns ju bara som en extra svårighet. (Plus att det där matchandet väl är en import via amerikansk populärkultur, vilket inte i sig talar för matchning, tycker jag.)

Sen är det rätt mycket tvärtemot mina idéer om relationer, det där att vi skulle vara någon sorts enhet. Matchningen skulle ju betona den enhet, som jag inte vill betona. Vi är två olika personer.
 
Jag och särbon har hans&hennes i jaktcamo... :angel: Vi är ursäktade med att de var billiga och enormt sköna :D Dock inget vi har på oss vid formellare tillfällen.

Vad gäller att matcha... är båda med på det ser jag inget problem med det hela även om jag aldrig skulle göra det. Det är nog krångligt för mig att hitta finkläder jag trivs i... färg är väldigt sekundärt.
Jag och min partner har matchande regnställ!

Vi har nog aldrig färgmatchat medvetet vid någon tillställning men ett par gånger har det hänt ändå. För TS del, eftersom klädkoden inte verkar vara så strikt, hade jag försökt matcha hans skjorta med någon av färgerna på klänningen.
 
Vi ska på bröllop med klädkoden ”sommarfin”. Jag ska ha en långklänning med vit botten och stora mörkrosa blommor på. Skulle vilja matcha något sånär med sambon, han gillar långärmade skjortor som han gärna viker upp. Vad ska han ha för skjorta? Helst vill han ha långbyxor, så vad ska han ha för byxor?
Kläderna ska kunna gå att ha till andra tillfällen också och det får inte kosta en förmögenhet! Ge mig alla tips ni har :)

Ljusgrå kostymbyxor, vit skjorta, finskor svarta eller bruna/mörkbruna samt matcha med en slips i samma färg som blommorna på klänningen? :)
 
Min sambo provar kläder inför att komma till sverige på min brors bröllop (ett år sedan nu)

Screenshot_20180613-181331.jpg
 
Min partner och jag kommer ofta hem med identiska plagg, när vi har köpt kläder var och en för sig. :p Men därifrån till att avsiktligt matcha, känns det ändå som att det är ett par steg. Kanske kokar det hela delvis ner till om man tycker att finkläder är roligt eller inte? Jag tycker inte heller att det är roligt, och att då dessutom behöva matcha sig med någon annan, känns ju bara som en extra svårighet. (Plus att det där matchandet väl är en import via amerikansk populärkultur, vilket inte i sig talar för matchning, tycker jag.)

Sen är det rätt mycket tvärtemot mina idéer om relationer, det där att vi skulle vara någon sorts enhet. Matchningen skulle ju betona den enhet, som jag inte vill betona. Vi är två olika personer.

Jag älskar finkläder så för min del har det inte med det att göra :) Jag vill välja de färger och mönster jag gillar och passar bra i oavsett vad någon annan tycker om det.

Har mer problem med enhetsgrejen tror jag och det här att man "ska höra ihop" som ett par och det ska minsann synas för alla andra. Det räcker inte att man själv vet om det (och att alla fattar ändå att jag kom med min respektive) utan det ska liksom synas tydligt utåt också så det är noll tvekan om saken. Inte min kopp te!
 
Har mer problem med enhetsgrejen tror jag och det här att man "ska höra ihop" som ett par och det ska minsann synas för alla andra. Det räcker inte att man själv vet om det (och att alla fattar ändå att jag kom med min respektive) utan det ska liksom synas tydligt utåt också så det är noll tvekan om saken. Inte min kopp te!
Nej, det är direkt plågsamt, tycker jag! Jag vill vara jag, inte halva vi.
 
Jag älskar finkläder så för min del har det inte med det att göra :) Jag vill välja de färger och mönster jag gillar och passar bra i oavsett vad någon annan tycker om det.

Har mer problem med enhetsgrejen tror jag och det här att man "ska höra ihop" som ett par och det ska minsann synas för alla andra. Det räcker inte att man själv vet om det (och att alla fattar ändå att jag kom med min respektive) utan det ska liksom synas tydligt utåt också så det är noll tvekan om saken. Inte min kopp te!

Tur att man kan tycka olika, jag gillar när vi matchar med lite färger på finare tillställningar :)
 
Min partner och jag kommer ofta hem med identiska plagg, när vi har köpt kläder var och en för sig. :p Men därifrån till att avsiktligt matcha, känns det ändå som att det är ett par steg. Kanske kokar det hela delvis ner till om man tycker att finkläder är roligt eller inte? Jag tycker inte heller att det är roligt, och att då dessutom behöva matcha sig med någon annan, känns ju bara som en extra svårighet. (Plus att det där matchandet väl är en import via amerikansk populärkultur, vilket inte i sig talar för matchning, tycker jag.)

Sen är det rätt mycket tvärtemot mina idéer om relationer, det där att vi skulle vara någon sorts enhet. Matchningen skulle ju betona den enhet, som jag inte vill betona. Vi är två olika personer.

Jag tycker iofs det är lite roligt att vara "civil" dvs ej arbetskläder men har ju lite problem med hur min kropp ser ut vilket är det som ställer till det för mig finklädesmässigt (i arbetskläder går det bra men när det kommer till finkläder blir det ofta "jag är fet&ful"... jag jobbar på det).

Att matcha särbon skulle vara en utmaning. Han går sin egen väg när det gäller finkläder (eller ja, när det gäller allt). Tänk en countrysångare... han gillar westernstuk och är absolut stilig i det :D Det är dock en klädstil jag aldrig i helvetet kommer att klä mig i.
 
Tur att man kan tycka olika, jag gillar när vi matchar med lite färger på finare tillställningar :)

Ja jag tror jag har skrivit 2-3 ggr i den här tråden att alla tycker olika och att jag förstått att många gillar matchning men att jag tycker som jag gör :)
 
Alltså, "matcha", ingen pratar om att sy upp två utklädnader ur samma tyg.
Utan att man kanske inte vill se ut som att man kommer från två olika planeter.
Ofta står man ihop på foto, och då kan det kännas fint att man ser iaf något harmoniska ut tilsammans?
 
Alltså, "matcha", ingen pratar om att sy upp två utklädnader ur samma tyg.
Utan att man kanske inte vill se ut som att man kommer från två olika planeter.
Ofta står man ihop på foto, och då kan det kännas fint att man ser iaf något harmoniska ut tilsammans?

Sjukt besviken.

Men jag hade hellre gått all in i matchande velourkostymer än att ha samma nyans av gult som små käcka par-markörer.
Kanske för att jag har min klädstil och partner sin. Vi har helt olika klädsmak.
 
Oj, matcha kläder var visst ett hett ämne! Vi ska inte matcha ens på vårt eget bröllop. :angel:Båda kommer vara klädda i nåt vi gillar och känner oss fina i, och det kommer inte matcha. Det enda som matchar är ringarna (de är i guld och lika breda).

Annars är jag lite inne på @Hyacinth idé om matchande velourkostym. Det vore definitivt minnesvärt!
 
Oj, matcha kläder var visst ett hett ämne! Vi ska inte matcha ens på vårt eget bröllop. :angel:Båda kommer vara klädda i nåt vi gillar och känner oss fina i, och det kommer inte matcha. Det enda som matchar är ringarna (de är i guld och lika breda).
Haha! Ja det var det verkligen :D jag bara väntar på första kommentaren om att jag inte längre bär ring när maken gör det. Jag tror att den ligger ovanför micron eller nåt men den var inte lika bekväm längre :rofl: tur att maken inte verkade tycka varken bu eller bä om det, han sa inte ett ljud när jag la ifrån mig den. Hans är kvar dock.
 
Oj, matcha kläder var visst ett hett ämne! Vi ska inte matcha ens på vårt eget bröllop. :angel:Båda kommer vara klädda i nåt vi gillar och känner oss fina i, och det kommer inte matcha. Det enda som matchar är ringarna (de är i guld och lika breda).

Annars är jag lite inne på @Hyacinth idé om matchande velourkostym. Det vore definitivt minnesvärt!

Vad som matchar är ju en spännande fråga. En del tycker man ska ha samma färger, jag tycker det handlar mer om att följa klädkod än partner om det är ett dylikt sammanhang, annars har jag på mig precis det jag känner för.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 645
Senast: Ullmerkott
·
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 936
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 750
Senast: Buzzter
·
Kläder & Bli fin Jag har rensat undan bland kläderna då och då under en längre tid, och garderoben är inte längre lika full, men jag kände att jag skulle...
Svar
14
· Visningar
1 451
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp