Bra där!Jag tänker bara lämna den här bilden här för att sticka den där jävla idiotin i ögat lite. Se och njut!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bra där!Jag tänker bara lämna den här bilden här för att sticka den där jävla idiotin i ögat lite. Se och njut!
Kallades dessa byxor också för svampbyxorna? Man har ju hört rykten om äldre tidens finuniformsbyxorJag jobbade för samma bolag några år tidigare. Jobbade i kostymuniformen, långärmad skjorta, väst, kavaj, långa byxor, slips och kängor på en mässa som hade glastak. Var som att jobba i ett växthus i 10-12 timmar.
Kan tro det. Det gick verkligen till överdrift. Samma kläder som vi hade i 30 graders sol skulle vi ha vid snöstorm på vintern (plus jacka då), där vi också stod utomhus utan skydd i 12 timmar (minus 2 timmar för rast då fick vi gå till en barack och även sitta ner, annars skulle vi stå upp hela passet). Jag hamnade aldrig i kostymuniformen, lyckades undvika detJag jobbade för samma bolag några år tidigare. Jobbade i kostymuniformen, långärmad skjorta, väst, kavaj, långa byxor, slips och kängor på en mässa som hade glastak. Var som att jobba i ett växthus i 10-12 timmar.
Kallades dessa byxor också för svampbyxorna? Man har ju hört rykten om äldre tidens finuniformsbyxor![]()
Jag som jobbar åt företaget i fråga kan meddela att det inte står något om förbud mot pyjamas i klädkodenFair enough.
Jag minns i och för sig för länge sedan när jag gick kvällskift på teknisk support för Comhem, där satt folk i pyjamas ibland och det kändes helt okej.
Kan tro det. Det gick verkligen till överdrift. Samma kläder som vi hade i 30 graders sol skulle vi ha vid snöstorm på vintern (plus jacka då), där vi också stod utomhus utan skydd i 12 timmar (minus 2 timmar för rast då fick vi gå till en barack och även sitta ner, annars skulle vi stå upp hela passet). Jag hamnade aldrig i kostymuniformen, lyckades undvika det
Upplevde att det var aldrig någon som tänkte på oss fotfolket, kunden bestämde och arbetsgivaren sa ja till allt. Dödssynden var ju att kavla upp/vika upp ärmarna på skjortan så man kunde svalka av sig lite på handlederna. Och att inte ha basker på utomhus.
Inte jag hellerHaha svampbyxor har jag inte hört.
Jag har jobbat på flera myndigheter och det har aldrig någonsin varit en särskilt strikt klädkod, det du beskriver låter väldigt extremt.Är du säker på att shorts öht är okej?
På den myndighet jag jobbade fanns det ganska hårt reglerade klädkoder, ner till "enfärgade strumpor"-nivån, instoppad skjorta osv. Det följdes... sådär. Shorts var inte tillåtet över huvud taget, kjol skulle gå nedanför knät. Men visst fasen fanns det folk som jobbade i shorts sommartid ändå.
Jag kommer ihåg en incident där jag hade cyklat till jobbet i (ganska korta) shorts eftersom det var 25 grader minst, kommer igenom dörrarna på kontoret och där haffar chefen mig direkt, pekar på shortsen och säger "det där är inte okej". Jag stod med långbyxorna i händerna och viftade bara med dem och pekade på toaletten. Blev vansinnigt irriterat på att han trodde att jag hade så dåligt omdöme att jag skulle fortsätta jobba i dem![]()
De hette så pga alla kvinnor fick svamp av demHaha svampbyxor har jag inte hört.
De hette så pga alla kvinnor fick svamp av dem![]()
Lite samma här. Man får ha shorts på jobbet, men det är ingen som har det. Är det riktigt varmt tar jag på mig en klänning om jag ska till jobbet.Folk verkar klä sig i normal omfattning utan klädkod på jobbet. Är ganska säker på att folk skulle bli sura om någon sa något. (Finns kanske ett par damer som har väldigt korta klänningar, men tror inte det skulle gå bort under någon klädkod) Själv sätter jag inte på mig riktigt fritidsiga kläder (som linne utan en kofta i närheten, shorts har jag aldrig haft på jobbet) förrän det är semestertider och ingen är där.
Jag har haft studenter som redovisat i linne och kortkort. Eller med bar mage. Mindre lämpligt - jag skulle dock inte säga något, men jag vet arbetsplatser där man behövt ha genomgång med nyanställda om vad som är lämplig klädsel, oavsett om det finns formella klädkoder. Jag förstår varför, när jag ser en del av studenterna.Jag som jobbar åt företaget i fråga kan meddela att det inte står något om förbud mot pyjamas i klädkoden
Däremot hel och ren, shorts är ok men kommer folk i linne kan det bli sura miner. Inte heller för korta kjolar eller för djupa urringningar.
Sen efterföljs det inte alltid, så det är inte så himla strikt.
Åh herregud så bra det ibland är att bli påmind om hur andra har det, så att jag kan vara tacksam över 'min' byrå där jag endast i sällsynta fall numer har annat än sneakers på mig (trots att hela våningsplanet är tillgängligt för klienteroch jag är både advokat och delägare) och vår klädkod är 'hel och ren' typ. Gissar (hoppas) att det är inte är i Sverige?
Kommer ihåg det där. Jobbade som ekonomiansvarig och hade ingen klientkontakt. Alls. Jag var osynlig för klienter. Kom i mörka jeans (bootcut), högklackat och kavaj en (tors-)dag. Fick syrligt kommentaren att "det inte är casual friade idag" och fick vackert byta om.
Mmmm. Och det var ändå på 90-talet.
Vad fin du ärJag tänker bara lämna den här bilden här för att sticka den där jävla idiotin i ögat lite. Se och njut!