Klädkod på jobbrt

Vid soffor och låga soffbord skulle det kunna inträffa att foten kom i soffbordshöjd, men sådana har man väl oftast inte på jobbet? Inte hos oss, i alla fall.

Vi har haft fikasoffor på de flesta arbetsplatser jag varit på, och ofta när jag lägger upp foten på knäet, har jag backat stolen så att foten m e m kommer i höjd med bordet.

Jag har ridbyxor och någon funktionströja nu på sommaren när det är varmt :angel:Känner jag mig extra slapp någon dag (läs: mensvärk) kan jag dra på mig mysbyxor istället. Klädkod: obefintlig

Den enda klädkoden vi har på jobbet är reflexkläder och hel och ren. Så jag kan ha shorts, bara de har reflex, samt ha ett linne, så länge det ser helt ut, samt mina kära skyddsskor. Har mest rört mig inom jobb där det inte varit något strikt klädkod även om det finns en. Gillar frihet under ansvar så att säga. :)

Jobbar som städerska och har fått företagets arbetskläder. Viker dock upp byxorna till knäna så det blir shortsmodell. (nu på sommaren)

Skulle mer än gärna jobba med linne eftersom jag håller på löka sönder under dagarna nu :D

Nu sitter jag väldigt ofta med den ena foten över knäet, på jobbet dock vanligtvis med både strumpa och sko på foten. (Tex sitter jag så nu framför mitt skrivbord.) Men min knähöjd då jag sitter på en stol är ju ändå klart under bordsskvian. Fötterna kommer således inte i matbordshöjd. Vid soffor och låga soffbord skulle det kunna inträffa att foten kom i soffbordshöjd, men sådana har man väl oftast inte på jobbet? Inte hos oss, i alla fall.

Alla våra bord, förutom ett, som används till frukost, lunch och fika är i soffbordshöjd, så rätt nära kommer fötterna :D nu är det bara två pers som brukar gå barfota, och jag sätter mig ju inte brevid dom om jag ser att dom går barfota, särskilt inte personen som gärna ska upp med foten på knät också, men ibland sätter dom sig jämte mig :)

Jag jobbar på kontor och representerar en myndighet. Brukar klä mig i slacks eller jeans och så nån blus till det. Oftast kofta över, brukar försöka se till att ha tatueringen täckt. Birkenstock på fötterna :D.

Jobbar men invandrare och på de företag jag jobbat på har det inte funnits någon uttalad klädkod utan folk har klätt sig som de velat.

Men underförstått är nog ändå att en kvinna inte är urringad så att alltför mycket av brösten syns. Eller visar BHn. Män knäpper skjortan så att inte hela bröstet syns och ingen av oss har korta shorts.

Jag bär av logiska skäl inte BH, och har faktiskt fått en kommentar av en kinesisk tjej om att min bröstvårta anades genom tyget. Men det struntar jag i. Är jag täckt så tycker jag att två lager tyg måste få räcka. Jag har alltid linne under, på överdelen.

Jobbar som städerska och har fått företagets arbetskläder. Viker dock upp byxorna till knäna så det blir shortsmodell. (nu på sommaren)

Skulle mer än gärna jobba med linne eftersom jag håller på löka sönder under dagarna nu :D

Hade varit underbart att få bära linne när man städar.

Jag viker också upp byxorna till knähöjd nu.

Jag håller på att smälta bort i våra arbetskläder, vi har svarta och det blir rätt varmt i solen :wtf:

Jag har arbetskläder på jobbet ibland och ibland privata kläder, då jag leder olika projekt. Men då brukar jag vara noga med klädseln, det är viktigt för mina projekt. Dock inte så att jag kompromissar på något sätt jag har alltid samma kläder leggings och tunika. Jag kan inte ha nåt annat på mig så är det bara. Kjol ser jag inte klok ut i och klänning likaså. Inga bara fötter, tycker det också är ofräscht på nåt vis.

Hade varit underbart att få bära linne när man städar.

Jag viker också upp byxorna till knähöjd nu.

Jag håller på att smälta bort i våra arbetskläder, vi har svarta och det blir rätt varmt i solen :wtf:

Eller hur! Vi har tack och lov ljusgråa kläder. Sen fuskar jag faktiskt :o och använder egna tunnare t-shirts iallafall nu under sommaren!

Eller hur! Vi har tack och lov ljusgråa kläder. Sen fuskar jag faktiskt :o och använder egna tunnare t-shirts iallafall nu under sommaren!

Vi har T-shirtar i 100% bomull så dom är ok att städa i men jag funderar starkt på att skaffa mig en svart funktions tröja att städa i :angel:

Tror inte att någon märker det :D

Vilken tur att man inte måste titta om man inte vill. Jag tar nog hellre linne är folk med skorta/t-shirt och svettiga armhålor på plagget som syns... men bara att låta bli å titta om man inte gillar nått. :up:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka