Klädsel vid hästskötarexamen?

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare Hippopotamus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 2 922
H

Hippopotamus

Vad hade ni för kläder på er när ni gjorde provet för hästskötarexamen? Och får man bära sporrar?

Sv: Klädsel vid hästskötarexamen?

Ingen som gjort hästskötarexamen?

ja hade prydliga kläder, skor med stålhätta.. man får ha sporrar när man rider men sen måste de av kläderna ska va hela och rena och får inte va i för skrikiga färger

Hel och ren ändamålsenlig klädsel. INTE luvtröja vid ridning, inte piercing ed, stövlar eller shortchaps vid ridning, hanskar vid ridning, häst vid hand och longering. Trevligt med någorlunda matchat, gärna krage/piketröja.

Tänk på att inte ha för bylsig tjöja/jacka te.x JW vid ridningen utan något mer figursytt så dom ser din sits. Tänk också på att man ofta får rida två hästar, kan ju vara värt att tänka på vid sporrval. Lycka till!!!

Jo, tänkte mest om man skulle sätta på sig ett par sporrar ifall att, man behöver ju inte använda dom.

våra lärare rådde oss att lämna sporrarna,, man får nämligen inte ta av dom när man byter häst...

Du ska ju inte "rida" hästarna, utan det är motionsridning som gäller, man får rida en pigg och en slö häst. Eller det ska vara olika typer i alla fall.

Första hästen jag red gick långsammare än jag vet inte vad, andra hästen jag red gjorde inte annat än galoppera!

Men jag blev godkänd och fick beröm för min ridning av den pigga hästen. Jag var cool, använde sitsen och rösten och slet inte i munnen.

Vi hade helt vanliga ridkläder som vi hade under ridlektionerna i vanliga fall (gick naturbruk-häst) så tröjja utan luva, ridbyxor, skor med stålhätta och chaps, handskar, hjälm, uppsatt hår, spö.

Efter ridningen sadlade vi bara av hästarna och gjorde häst vid hand och efter det longeringen.

Så nervös och förvirrad som man är så skulle i alla fall jag glömma att ta av mig sporrarna innan häst vid hand och longeringen!

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Sitter och tittar på Mord i sinnet där en kvinna just hittats mördad. Mördaren har lämnat annan kvinnas ID och bytt kläder på henne så... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
2 861
Senast: dubbelt
·
Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid... 2
Svar
23
· Visningar
2 818
Senast: warg
·
Dressyr Ett litet sidospår, som kanske borde vara en egen tråd, men jag har precis insett att jag måste köpa nya sporrar om det blir nån tävling... 17 18 19
Svar
360
· Visningar
12 010
Senast: Hedwig
·
Hemmet Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
2 330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka