Klädstorlek.

astronaut

Trådstartare
Fick i uppdrag av min faster att köpa kläder till syrrans nyfödda. Jag är helt grön när det gäller klädstorlekar till barn (har bara köpt kläder till ett barn en gång, då drog jag med mig barnet o hon fick testa).

Köpte en body i storlek 62 och ett par "jeans" i storlek 62. Barnet är väl ca 5 veckor nu, barnet är inte stort heller. Är de kanske för stora? Eller är det bra med för stora storlekar?
Eller är det för litet?

Klanten anniz har tappat bort kvittot -.-

Sv: Klädstorlek.

62 är jättebra :) Förmodligen har bebisen stl 50 eller 56 nu, och 62 är ju 'nästa' storlek. Alla kläder jag fick av bekanta när min dotter föddes var 62. Det viktiga är ju att det inte är för litet!

Edit : Är bebisen dessutom liten är det säkert 50 den har! Men 62 var iallafall här den storlek som barnet hade läääänge och det var bra med massa ombyten :)

Senast ändrad:

Det är ju bättre att kläderna är för stora nu ( alla barn växer ju ;) ), än att dom nu sitter perfekt :)

Min Ella är 5 månader och hon har 62 på kläderna..

Oj, jag som hade för mig attt Ella var en rätt rejäl tjej? Ludde började nog nosa på 74 när han var 5 mån.

Till TS: 62 blir säkert jättebra! Om barnet inte är så stort kan det nog ha det till hon/han är 4-5 mån.

Emilia är 6 månader och använder 62 (och ibland 68) så troligvis är 62 lite för stort nu men som dom andra skiver så växer han/hon i dom snart. Min kusins bebis började använda 62 redan vid 2 månader och för en del blir det lite senare.

Har hon bara 62? Elias har 74 :D

Men TS, som alla skriver så är det bättre med större kläder :)

Melker har oxå hoppat in på 74 nu. Håller med er andra att 62 passar bra att köpa. Hos oss blev det dock en mellanstorlek som lilleman bara kunde ha i 3 veckor, inte riktigt vad vi hade tänkt oss då det mesta av sommargarderoben var i strl 62 :grin:

Ja hon är ju rejäl om man ser till vikten iaf :D

62 sitter perfekt på henne nu, men klänningar och vissa dressuits har hon 68 på och det fungerar också ..

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 070
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 331
Ridning Hej! Jag behöver råd! Min kompis köpte sin första häst för ett par månader sen, har innan dess ridit hästen hela året utan några som... 2
Svar
20
· Visningar
3 052
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 950
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka