Klä sig snyggt och praktiskt?

Vill du ha markerad midja och stoooooora fickor så är ju en parkas perfekt! De är ju lite längre också så de värmer gott om rumpen ;)

Måste bara lägga till att Tindurjackan från North 66 är vattenavvisande också! Har haft min i snart två år och tokälskar den. Så grymt skön, och perfekt i nästan alla väder. Har den året runt förutom när det är för varmt på sommaren. På vintern har jag den ofta under en jacka/overall i stallet eller med en väst över.
Fickorna är inte jättestora, men jag får plats med telefon, nycklar, vantar, buff och ett paket pappersnäsdukar när jag är i stallet, så de rymmer ändå en hel del. :)
 
Jag tycker det är sådär praktiskt snyggt med välsittande och rena vandringsbyxor och någon välsittande hoodie eller fleecetröja liknande. Som jacka kan man ju ha typ vad som helst, men sportiga jackor brukar ha både fickor och vara snygga.

Annars är ju jeans alltid snyggt.

Jag tycker det viktigaste är att man är hel och ren och att klädernas passform är bra.
 
Annars är ju jeans alltid snyggt.

Jag tycker det viktigaste är att man är hel och ren och att klädernas passform är bra.

Just det där med passform tycker jag är jättesvårt! Det är som om inget passar min kropp riktigt. Inte heller har jag direkt några jeans, men jag ska kolla efter billiga "slit och släng-jeans" på tradera osv. Har även ett par jeans som jag glömt bort som jag fått av en vän. De är i tvättmaskinen nu. Så imorgon blir det iaf nya skor (som känns fina) och hyfsat välsittande jeans. Betydligt roligare än dagens mjukisbyxor :p
 
Just det där med passform tycker jag är jättesvårt! Det är som om inget passar min kropp riktigt. Inte heller har jag direkt några jeans, men jag ska kolla efter billiga "slit och släng-jeans" på tradera osv. Har även ett par jeans som jag glömt bort som jag fått av en vän. De är i tvättmaskinen nu. Så imorgon blir det iaf nya skor (som känns fina) och hyfsat välsittande jeans. Betydligt roligare än dagens mjukisbyxor :p
Klart det finns saker som passar! Du har säkert inte bara hittat rätt än :)
Tyvärr brukar det ju också hänga ihop med prislappen. Min erfarenhet är att det är lättare att hitta grejer som sitter bra om man kan betala lite mer.
Och ibland får man tänka lite utanför boxen. Jag har tex hittat vandringsbyxor i barnstorlek som passar mig perfa, jag som tidigare haft problem med att de flesta modeller är för vida i benen för att det ska se snyggt ut :)
 
Jag köper typ alla mina kläder på addnature.se och är därmed alltid praktiskt klädd. Snygg är ju en smaksak, jag får alltid hör att jag ser "sportig ut" men det tar jag som positivt :).

Åh, en till! Jag bävar för att jag en dag kommer få ett jobb där det inte funkar :down: Det är verkligen inte min grej att trippa omkring i klackar och kjol. Det enda jag inte brukar köpa på friluftsbutiker är jeans, men då använder jag ändå mest baggyjeans så det hjälper inte upp min slappa stil...
 
Klart det finns saker som passar! Du har säkert inte bara hittat rätt än :)

Kan säkert vara så. Har försökt att få till iaf en mental bild av hur det skulle se ut när det är bra, så att jag åtminstone vet vad jag ska hålla utkik efter eller försöka efterlikna. Vid dessa försök brukar det sluta med att jag suckar och hämtar en kopp te. Jag har verkligen absolut noll koll öht.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp