Bukefalos 28 år!

Klä sig snyggt och praktiskt?

Red_Chili

Trådstartare
Ja, alltså, hur gör man?
Tänk tex hundpromenader och liknande, något där det bästa är att ha rejäla kängor, mjukisbyxor (eller annat som är lätt att röra sig i och som antingen är så billigt att det får gå sönder eller så tåligt att det inte går sönder), t-shirt och rejäl jacka med tusen praktiska fickor.

Jag förstår att det borde gå att klä sig lite snyggare men ändå praktiskt. Jag är less på att gå runt bland folk och se ut som ett vrak. Men vad ska jag hitta på? Jag har aldrig anledning att "klä upp mig" och köper inte kläder om de inte går att använda till... allt. Som det är nu vet jag hur jag ska klä mig när det är tokvarmt på sommaren (jeansshorts och linne och kanske några smycken samt snyggare skor :p) men till andra tillfällen står jag mest som ett frågetecken.
 
Jeans? Ev med stretch om normala känns för stela. Jacka där de zillioner fickor som finns inte är riktigt så synliga? Mer än så vet jag inte själv jag kanske är en något udda person som tycker att praktiskt (tex hundtränings byxor/väst) kan vara snyggt :p Har dock länge velat ha en kappa av lite kavajliknande stuk, många har faktiskt ganska rejäla fickor MEN jag har hittills inte sett en enda som inte kan tvättas i något annat än kemtvätt = omöjligt när man har hund :(

ps: de gånger jag köpt något snyggare för att bara ha vid de få speciella tillfällena så är de bara finare en eller ett par användningar sedan blir det hundvänliga kläder av dem också :rofl:
 
På promenader tycker jag tights är perfekt. Sportigt snyggt liksom, typ:
4051937862366_001.jpg


Och sen ett linne eller jacka eller vad som till. :)
 
Jag har flera byxor av den här modellen:
byxor.jpg

De känns som mjukisbyxor men blir lite roligare och snyggare tycker jag! Finns i massa olika mönster och färger. Billiga är de också ;) Med en vanlig enkelt t-shirt till känner iaf jag mig snyggt klädd :)
 
Jag har också alltid träningstights på mig! Men jag tycker om tighta byxor också. Träningsbyxor, träningsskor/hunterstövlar och tjocktröja eller jacka :)
 
Klätterbyxor! Finns en del som är snygga och de är definitivt möjliga att röra sig i, mycket stretch. De är inte alltid jättebilliga men ofta hållbara
 
Jag brukar ha ett par jeans (har två par som egentligen är lite för stora, de har fått bli hundjeans :up:), köps billigt på exempelvis Gekås, HM eller Cubus. Över det kör jag bara en enkel svart långärmad t-shirt och jacka efter väder, antingen en väst (gjord för ryttare) med stora rymliga fickor, en lättviktsdunjacka (mindre fickutrymme) och när det är riktigt snorkallt har jag en Canada Goose Montebello :) På fötterna har jag när det inte är så kallt och slaskigt ett par löparskor, och när det är kallare har jag varmfodrade jodphurs eller liknande.
 
Jag har ett par liknande byxor som Hööks Hiking CRW byxor, super sköna och snygga :) Kan lika gärna ha dem på hästtävlingar, promenader, när jag handlar eller när det är personalmöte! ;)
 
Fjällräven G1000! Snygga supertåliga vandringsbyxor. Min sambo har sina även till fest, och dom är bra mycket snyggare än jeans. Grym passform.

Jag tycker att alla märkes-fjällkläder är snygga, vill du vara riktigt skogsstilig så se till att jacka, byxor och kängor matchar :-).
 
Exakt :-D! I grafitgrått och slimfit. Gotta love Norrbotten, Fjällräven = finkläder ;-).

Haha inte bara i norr.. Åk till valfri stad som har ett regemente (Stockholm undantaget) och du kommer se att majoriteten av folket som bor där har såna byxor. "Alla" soldater/officerare har det när de är civilklädda, även på fest...
 
Haha inte bara i norr.. Åk till valfri stad som har ett regemente (Stockholm undantaget) och du kommer se att majoriteten av folket som bor där har såna byxor. "Alla" soldater/officerare har det när de är civilklädda, även på fest...

Eller jägare!

Är så avundsjuk på sambons vinterfodrade jaktbyxor! Vill oxå ha såna men tror jag är förliten :(
 
Snygg i hundsammanhang = Lundhagsbyxor, fleecetröja, softshelljacka, kängor.
Snygg i ''gå-på-stan''sammanhang = Jeans, t-shirt, cardigan, sneakers.
Snygg ''gå-på-fest''sammanhang = Svarta jeans, svart blus, svarta jodphurs.
Vardagskläder (hundpromenadskläder) = Märkesmysbyxor eller fina haremsbyxor, t-shirt och ev collegetröja i matchande färg, foppatofflor/gympaskor :up:

Jämfört med min sambo som alltid tar på sig jeans och sneakers för att gå ut med hundarna så känner jag mig väldigt luffig, när jag går i mysbyxor och fopptofflor. Men va fan. Jag hatar kläder som sitter åt pga sjukdom, så det är bara ytterst sällan jag tycker det är värt att ha jeans.. Verkligen inte för att gå runt kvarteret med hundarna.

Men snyggt och praktiskt.. Det måste vara min hundoutfit, eller möjligtvis byta byxorna mot haremsbyxor.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Under mina senaste 7 år på arbetsmarknaden har jag haft det enkelt med kläder. På de djurrelaterade jobben har jag bara behövt klä mig...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 746
Senast: Lingon
·
Småbarn Sen sonen var ungefär 2,5 år har kläder varit ett enormt issue här hemma. Började med att han inte ville ha på sig nya kläder som han...
24 25 26
Svar
503
· Visningar
34 990
Kropp & Själ Nu har jag totalt stillestånd i hjärnan över vad jag ska ha på mig på julafton i London! Jag och sambon flyr julfirandet här hemma och...
Svar
3
· Visningar
985
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Med 3kg kvar av graviditetskilona från denna graviditeten börjar jag fundera på min garderob som är under all kritik. Jag har kläder...
2
Svar
20
· Visningar
1 717

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp