Bukefalos 28 år!

kläder på galopptillställning

Sv: kläder på galopptillställning

Trådkap. (Sorry)
Sjutton va Malin ridar fort för tiden.

Många eleganta hattar på Täby idag. Vi vill se bilder.
 
Sv: kläder på galopptillställning

Sniff.
Jag fick stanna hemma och jobba ihjäl mig istället:cry:
Inga fina hattar för mig inte och jag som tom hade lånat en! Fan. Men tack för tips och engagemang!
 
Sv: kläder på galopptillställning

Sniff.
Jag fick stanna hemma och jobba ihjäl mig istället:cry:
Inga fina hattar för mig inte och jag som tom hade lånat en! Fan. Men tack för tips och engagemang!

Men! Finns det ingen rättvisa här i världen???

Själv satt jag i ett regnigt Veberöd och såg rejsen på en bärbar dator med dåligt ljud. Men jag gladde mig åt att du skulle få vara där den fina kvällen. Ja, ja, du får väl åka ut när Diana och Jockeyklubben går och hoppas att det blir lika fint väder. :laugh:
 
Sv: kläder på galopptillställning

*KL*

Ett litet tips till alla som ska på galopptävlingar, men inte är så vana är att man inte ska ha några tunna stilettklackar ifall man ska ut på gräs. Ofta är det gräs även där "publiken" håller till, vilket innebär att många orutinerade kvinnor sjunker ner i gräset och förstör sina nya fina skor.

Istället är det bredare klackar eller kilklackar som gäller.
 
Sv: kläder på galopptillställning

Men det är lättare gå i högklackat när hälarna sjunker ner för då blir det som att gå i lågskor......:angel:
 
Sv: kläder på galopptillställning

Jag var på Täby igår. Kanonfest!
Många snygga hattar, många snygga highheels. (fast dom satt mest, inget spring mellan ledvolt och bana).
Hoppas att detta blir ett party som återkommer varje år. Stockholmarna verkade vara glada att dom också fick ha lite Derbykänsla.
Nästa år tycker jag att det ska gå bussar från skåne.
Och Camilla, har provat det där med högklackat och gräs med samma fundering på att det måste bli som lågskor…
MEN pinsamt när skorna sitt kvar i gräsmattan.
 
Sv: kläder på galopptillställning

Jag var på Täby igår. Kanonfest!
Många snygga hattar, många snygga highheels. (fast dom satt mest, inget spring mellan ledvolt och bana).
Hoppas att detta blir ett party som återkommer varje år. Stockholmarna verkade vara glada att dom också fick ha lite Derbykänsla.
Nästa år tycker jag att det ska gå bussar från skåne.
Och Camilla, har provat det där med högklackat och gräs med samma fundering på att det måste bli som lågskor…
MEN pinsamt när skorna sitt kvar i gräsmattan.

Man får knipa ordentligt med tårna om banunderlaget är kladdigt, då funkar det! ;)

Här hittade jag bilder från festavdelningen! Kul med så många nya ansikten, hoppas att dom trivdes och kommer tillbaka!:D
 
Sv: kläder på galopptillställning

Här är fler bilder!
http://stureplan.se/bilder/event/2010/06/01/a-touch-of-ascot


Jag tror inte att dessa kommer att frekventera banan på vardagar, men det spelar ingen roll. Galoppen nämns. Galoppen har besökts.
Galopp var kul.
Både för hatt-folket och de vanliga besökarna.
Kan det vara så 2 ggr/år så är det kanon.
Alla tusenmilaresor börjar med ett steg..
 
Sv: kläder på galopptillställning

Här är fler bilder!
http://stureplan.se/bilder/event/2010/06/01/a-touch-of-ascot


Jag tror inte att dessa kommer att frekventera banan på vardagar, men det spelar ingen roll. Galoppen nämns. Galoppen har besökts.
Galopp var kul.
Både för hatt-folket och de vanliga besökarna.
Kan det vara så 2 ggr/år så är det kanon.
Alla tusenmilaresor börjar med ett steg..

Vi får nästan hoppas att dom inte dyker upp en vanlig vardag och får sina illusioner krossade. Det är bara att inse att det finns olika sorters publik. Vi som inte bryr oss om det regnar bara hästarna är fina och de som inte bryr sig om vilka hästar som startar bara vädret är fint och champagnen är kall.:angel:

Jag brukar föreslå att dom gör allt hattandet en dag med vanliga bronslöp och sen låter oss njuta av de bästa hästarna en annan dag....:p

Ironiskt att nu när vi äntligen börjar bli av med stämpeln SnobbSport försöker vi bli det igen...
 
Senast ändrad:
Sv: kläder på galopptillställning

Ironiskt att nu när vi äntligen börjar bli av med stämpeln SnobbSport försöker vi bli det igen...
Vissa människor är mer benägna än andra att satsa stora summor pengar. Det är kanske inte just kläderna man vill åt. ;)

Mer pengar behövs i svensk galoppsport helt enkelt. Och vi ligger ju fortfarande miltals bakom England/Irland/Dubai med snobberi inom sporten.
 
Sv: kläder på galopptillställning

Jag är en stor förespråkare av dom här "snobbsports tillfällena".
För att det har visat sig att många gillar att ibland få klä upp sig och lämna dom klart illa luktande skorna hemma - någon gång om året.
Och så ser det ut i stora världen.
Och den dagen det blir en snobbsport …
Ja då jävlar … Välkomnar jag Rolex, Cartier, Roll Roys och company som sponsorer!
 
Sv: kläder på galopptillställning

Ja då jävlar … Välkomnar jag Rolex, Cartier, Roll Roys och company som sponsorer!
:bow::bow::bow:

Vill bara tillägga att jag är en av dem som normalt går omkring i mina Mountain Horse stålhättekängor i stallet, men som gärna sätter på mig lite snyggare kläder vid speciella tillfällen.
 
Sv: kläder på galopptillställning

Jag tycker också om att klä upp mig på löpen, har gärna hatt och högklackat (vilket för mig betyder 2 cm:angel:) och jag har absolut inga problem med snobbstämpeln, måste väl erkänna att jag gillar att människor anstränger sig lite här i livet...:cool:

Men galoppens problem har ofta skyllts på att det har ansetts vara en snobbsport i jämförelse med det folkliga travet. Speciellt på 70-talet mobbades vi och på den tiden fanns det fortfarande en hel del grevar och baroner med inflytande. Nu är majoriteten av hästägarna glada amatörer som försörjer sig som förskollärare, städare eller busschaufförer.

En företeelses image beror ju på hur samhället i övrigt ser ut och den bild omvärlden har av en företeelse bestämmer i stor utsträckning villkoren för resultaten. I viss mån kan man påverka hur omvärlden ser på en men ibland kan olika mål krocka. Svårt det där - nästan som att gå i högklackat!:devil:

Är för övrigt öppen för alla förslag när det gäller att gå på kapplöpningar, både med och utan finskor. Nästa utflykt blir Jersey Derby - tyvärr samma dag som Scandinavian Open på Klampen men det ska bli kul att se något annat.;)
 
Sv: kläder på galopptillställning

Men nästa utflykt måste väl vara Derbyt på klampenborg, så kan ni bära hatt och högklackat igen! ;)
 
Sv: kläder på galopptillställning

Men galoppens problem har ofta skyllts på att det har ansetts vara en snobbsport i jämförelse med det folkliga travet.
Men spelar det någon roll att galoppen har ett rykte om sig att vara snobbig? Vill vi att sporten ska vara folklig som travet?

Jag ser gärna att galoppen har massor med besökare, men det får inte vara till vilket pris som helst. Galoppen ska förbli en guldkant på tillvaron och vi får inte hamna i samma sits där hästar skänks bort eftersom de inte har något värde alls efter att de är klara med banan.

Jag hade gärna sett att Sverige fick högre anseende utomlands och att Maktoum-bröderna skulle starta en mindre filial här. Jag hade gärna sett högre status race med stora prispengar som drog tränare från hela världen. Men för att göra det ska sporten inte bli mer folklig, den ska bara bli mer utbredd och mer vanlig!
 
Sv: kläder på galopptillställning

Det kunde vara gott om vi kunde vara en del av världseliten inom galoppen, men hur göra ?
Man har försökt -och försöker- styra inköp av hästmaterialet mot högre höjder genom att skriva ut propper -som regel åldersviktslöpningar- för hästar, det inte finns särskillt många av. Resultatet är att de hästar, som inte befinner sig i elitskiktet inte göra sig besvär och man får tunna fält, med én eller två hästar med chans. Överlag genererar det inte större spel.
Utan möjligheter att försörja sig kommer hästarna under elitskiktet också att försvinna och man står kvar med en handfull hästar, man inte kan bedriva en kontinuerlig sport med. Det är spelet, som skaffer mat på bordet för både trav och galopp, så det är uppenbarligen inte rätt väg att gå.
För att locka de stora elefanterna hit, är det stora prispengar, som måste till.
ATG står för en stor del av kakan, men det finns gränser för hur mycket man kan öka den vägen. Tunga sponsorer är en möjlighet, men de är ganska svårflirtade och lägger förmodligen hellre sin budget på Ascot och Longchamps, där de syns bättre och omgivningen är lite tjusigare än på våra banor. Hela frågeställningen går i ring.
Personliga kontakter är alltid bra. Någon, som är bästis med familjen Maktoum ? Cartier duger också.
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 525
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 496
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 978
Senast: lundsbo
·
Hemmet Jag är med i ett väldigt spännande projekt på jobbet och det bästa stället att vända sig till för att få inspiration är förstås Buke...
Svar
9
· Visningar
758
Senast: majola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp