Kläder till bröllop - Västafrika!

Nåt sånt här hade jag gärna haft istället för bouboun!

57601AC5-1FB6-4F10-9E2E-93D0285C9E80.png
 
Vill du ha en klänning som liknar en boubou hade jag satsat på något som inte var så figursytt/tight i midjan. De verkar ha väldigt vid passform. Men om det inte behöver vara likt funkar det ju! :)
 
Vill du ha en klänning som liknar en boubou hade jag satsat på något som inte var så figursytt/tight i midjan. De verkar ha väldigt vid passform. Men om det inte behöver vara likt funkar det ju! :)
Midjan är inte det viktiga, utan att axlar och knän är ordentligt täckta och att den inte är så tajt att figuren syns för tydligt.

Jag har varit i landet tidigare och min bedömning är att båda klänningarna jag visat bild på funkar :).
 
Har du råd, så kolla på kvaliteten, linne och lös är definitivt det bästa. och BH med icke spets eller metallbågar. Svart iofs. Finns i XS till XL http://www.bothniaryttarsallskap.se/internet-shopping-376399-comptoir-des-cotonniers-trikåklänning-med-spetsmönster-anmoo-p-1152.html

Visa bifogad fil 21892
Tack för tipset! Klänningen var häftig, men inte riktigt min smak.

Linne vill jag inte ha dock! Varför ska jag inte ha spets eller metallbåge i BH:n?
 
Tack för tipset! Klänningen var häftig, men inte riktigt min smak.

Linne vill jag inte ha dock! Varför ska jag inte ha spets eller metallbåge i BH:n?

Därför att spets kliar när det är varmt, samma med bågar. Om du vill ha det, använd lite talgpuder eller liknande. Under brösten är ju en av ställena man svettas mest. Värmeutslag är inte roligt. Vet folk som gått utan trosor vilket tycker jag går för långt ;) men inte heller trosor som sitter åt för mycket, thongs eller liknande.

Kanske inte linne men däremot bomull är skönt för kroppen.
 
Därför att spets kliar när det är varmt, samma med bågar. Om du vill ha det, använd lite talgpuder eller liknande. Under brösten är ju en av ställena man svettas mest. Värmeutslag är inte roligt. Vet folk som gått utan trosor vilket tycker jag går för långt ;) men inte heller trosor som sitter åt för mycket, thongs eller liknande.

Kanske inte linne men däremot bomull är skönt för kroppen.
Jaha du tänker så :). Tack för tipsen men det är lugnt, jag har rest jättemycket i Afrika och är van vid klibbig värme. Så nemas problemas för min del, jag kan ha vilken BH som helst även där faktiskt och likaså med trosor :).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp